Probleem windows 7 en netwerkadapter

Status
Niet open voor verdere reacties.

cameleon

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2006
sedert kort ervaar ik het volgende probleem, wat ik in het begin helemaal niet heb gehad

Ik maak gebruik van Windows 7 Ultimate
Als ik de PC opstart, zie ik aan het icoontje (rechtsonder taakbalk) dat er een probleem is met de netwerkadapter (LAN - Ethernet)
Er staat een geel driekhoekje met een uitroepteken. Er is geen verbinding met internet
Als ik naar het netwerkcentrum ga, zie ik dat er 2 netwerken gemeld worden. Thuisnetwerk en een onbekend openbaar netwerk ??

Als ik de netwerkadapter even uitschakel en daarna weer aan, dan start alles gewoon netjes op en heb ik volledig toegang tot internet ?
Alleen het thuisnetwerk wordt dan benoemd en alles werkt zoals voorheen.

Dit probleem heb ik nu sedert een kleine week !

Hoe kom ik van dit probleem af ?
Ik heb de laatste bekende drivers voor de netwerkkaart (onboard) al gedownloaded en dat heeft geen verbetering gegeven

bvd

Cameleon

Gooi via apparaatbeheer de netwerkkaarten eens weg en probeer ze dan weer eens opnieuw te laten herkennen. Een oplossing met de botte bijl, maar vaak wel effectief en het kan geen kwaad.

Hartelijk dank voor de ontvangen reacties

Ik had al eerder alles aan hardware netwerkkaarten in het configuratiescherm/systeembeheer/apparaatbeheer verwijderd.
Ogenschijnlijk leek dat te werken, maar de dag erna had ik weer hetzelfde probleem

Ik heb nu de suggestie van Sevo toegepast en de netwerkkaart een vast IP adres gegeven. Nu werk het !
Vreemde zaak, want voorheen heeft het altijd zonder vaste instelling gewerkt
Ben blij dat nu bij het opstarten ook weer de weg naar internet wordt gevonde, maar er moet natuurlijk een oorzaak te vinden zijn waarom dit niet meer automatisch geschiedt ?

Ik heb nu zelf de betreffende netwerkkaart een vast IP adres gegeven
hiermee is het probleem "opgelost"
Vreemd blijft natuurlijk dat dit voorheen door de DHCP server goed werd verzorgd maar dat dit plotseling problemen ging geven
Ik kan er mee uit de voeten, maar toch blijft de vraag hangen !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan