Probleem Windows Media Player - VLC Media Player

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouterbos

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2009
Hallo,
Ik gebruik al jaren Windows Media Player en daarnaast VLC Media Player.
Dat ging altijd goed. Tot nu. Ik heb een paar snelkoppelingen naar online media streams
en als ik die open opent eerst Internet Explorer heel even en dan sluit IE en start WMP op.
Maar als ik VLC Media Player dan instaleer krijg ik "De navigatie naar de webpagina is geannuleerd" en dan geen kick meer. als ik dan op F5 of herladen duw in IE krijg ik een kadertje van bestand downloaden (kan alleen maar "Opslaan" of "Annuleren" kiezen -> NIET "openen")
Als ik dan ga naar: Configuratiescherm -> Standaardprogramma's -> Standaardprogramma's selecteren en klik op Windows Media Player heeft WMP die alle standaardinstellingen. VLC opent alle andere mediabestanden die WMP niet kan openen.
Dat lost niets op....
Als ik dan bijna hetzelfde doe: Configuratiescherm -> Standaardprogramma's -> Programmatoegang en standaardprogramma's instellen en ik klik op het bolletje van Microsoft (R) Windows (R) en klik op OK werkt de media stream snelkoppelingen terug...
Tot er een update van VLC komt en ik de nieuwe versie van VLC instaleer, hetzelfde probleem...
Dit is het eerst dat ik hier last van heb en het werkt behoorlijk op men zenuwen...
Nog even ter info; als ik VLC instaleer pak ik installatiekeuze "Aanbevolen", ik instaleer de Xactieve besturingselementen en de Firefox plugin expres niet...

Kan iemand mij aub helpen?:confused::confused:

Het lijkt erop dat bij elke update van VLC media player, alle gangbare audio extensie's automatisch ingesteld worden om door VLC player geopend te worden. Je zou in de setup van de update goed op moeten letten of je dit zelf uit kunt schakelen. (Misschien advanced setup kiezen volgende keer?) Anders ben ik bang dat je dit toch na elke update terug moet zetten...

Nogtans worden mijn .wma en .mp3 bestanden vanuit windows Verkenner in WMA geopent.
Zouw het iets met de invoertoepassingen in IE kunnen zijn?
(Ik heb een Windows Vista Home Basic 32-Bits)

Alvast bedankt voor je hulp!!

Ja dat klopt. .mp3 is een gangbare audio extensie. VLC stelt dit in, dat bestanden met mp3 en dergelijke met VLC geopend worden na elke update....

Ik heb gevonden hoe ik kan kiezen wat met welk programma word geopent.
(Configuratiescherm - Standaartprogramma's - Standaartprogramma's instellen) (Zie op foto 1 het nr 1 en zie foto 2 in de bijlage)
hier kan ik gewoon het programma als standaart instellen of voor bepaalde bestanstypen..
dus ik heb Windows Media Player als standaart gekozen, en in VLC worden de overige bestandstypen geopent!! Werkt perfect... Als ik VLC opnieuw instaleer of Update blijven deze instellingen behouden, ook als ik verwijder en dan instal... :thumb::thumb:
Maar...
Heb probleem met IE blijft...:confused::confused:
Het is alleen IE die hier last van heeft, in firefox werkt het perfect...
(Ik heb wel Windows Media Player Firefox Plugin geinstalleert)

Nog even voor duidenlijkheid:
het tijdenlijk repareren doe ik zo: Configuratiescherm - Standaartprogramma's - Programmatoegang en Standaardprogramma's instellen (zie op foto 1 de nr's 2 en 3 in de bijlage)

Bijlagen

• Standaartprogramma's instellen.jpg
    Standaartprogramma's instellen.jpg
    89,5 KB · Weergaven: 126
  • Standaartprogramma's instellen 2.jpg
    Standaartprogramma's instellen 2.jpg
    75,1 KB · Weergaven: 112
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan