Probleem windows vista, koppelingen verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

remyd

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2007
Berichten
27
Goedeavond allemaal,

Heb een probleem met mijn computer sinds vandaag.

Als ik via 'start' bepaalde dingen wil openen, zoals bijv. het configuratiescherm, music, afbeeldingen etc. wordt dit niet meer geopend, maar krijg ik de melding "(26EE0668-A00A-44D7-9371-BEB064C98683) Er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld. Maak een koppeling via het onderdeel Koppelingen instellen via het Configuratiescherm". Bepaalde snelkoppelingen op het bureaublad (zoals de prullenbak bijv.) kan ik ook niet meer openen. Hier krijg ik geen melding of iets dergelijks, hij opent ze gewoon niet.

Tevens als ik via menu 'computer'wil openen lijkt er ook iets veranderd te zijn (wellicht heeft het een met het ander te maken?). Voorheen kwam ik zeg maar terecht in het scherm'deze computer waar ik mijn beschibare schijven etc. zag. Zodra ik 'computer' nu open krijg ik eerst de melding dat ik toestemming moet geven om verder met de volgende opdracht te gaan: Computer Management Snapin Launcher. ZOdra ik op toestemming ja druk kom ik in een voor mij onbekend scherm terecht wat 'computerbeheer' heet. Hierin staan de onderdelen taakplanner, logboeken, gedeelde mappen, systeemwerkset, opslag, Services en toepassingen etc.

Zelf snap ik er werkelijk helemaal niets van waar dit opeens allemaal vandaan komt. Naar mijn weten niets bijzonders gedownload en mijn virusscanner (Norman) vind ook niets bijzonders.

Beetje een lang verhaal, maar hoop dat ik het duidelijk heb kunnen maken.

Is er iemand die mij verder zou kunnen helpen, zodat ik weer gewoon normaal over alle koppelingen c.q. bestanden kan beschikken ??

Bij voorbaat dank en hoop graag iets van iemand te horen.

Mvg,

Remy
 
Laatst bewerkt:
Dit ben ik nog niet eerder tegengekomen maar aangezien je er pas sinds een dag last van hebt zou je Systeemherstel kunnen proberen.
 
Bedankt !!

Na systeemherstel schijnt alles weer correct te werken.

Probleem opgelost.

Bedankt !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan