Probleem WININET.DLL

Status
Niet open voor verdere reacties.

nifrada

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2001
:( Beste

Mijn pc start op maar stopt bij mijn bureaublad mijn taakbalk is verdwenen en mijn snelkoppelingen van mijn bureaublad zijn ook niet meer zichtbaar.Via taakbeher probeer ik een systeemherstel te doen maar dan krijg ik het scherm te zien maar het blijft wit.Als foutmelding krijg ik als ik eender welk program probeer te openen is :Deze toepassing kan niet worden gestart omdat WININET.DLL niet kan worden gevonden Het opnieuw instal. van deze toepassing kan dit probleem oplossen.Ik werk met win xp home.

Alvast bedankt voor de hulp.

Danny

Bedankt voor de tip ik zal het eens uitproberen Ik moet het unzippen en Wininet.dll dan naar mijn windows map slepen is dat zo te doen?:thumb:

Grtz

Danny

Nielsvds zei:
Opgelet ! Dit bestand zeker niet terugplaatsen is immers een onderdeel van spyware kijk hier maar eens : http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/dlllibrary/wininet/
en hier om het verwijderen : http://users.pandora.be/marcvn/spyware/1308650.htm je zit met een zooloader infectie. Probeer dit eens bij taakbeheer ga naar bestand,nieuwe taak uitvoeren en typ daar explorer.exe druk op enter en voer uit wat er in mijn 2de link staat.

Beste Niels, wininet.dll (in windows\system32) is géén spyware. Het is zelfs een belangrijk systeembestand.

Wel zijn er Smitfraud-varianten die wininet.dll kunnen infecteren. Dat kán de variant zijn die jij op de site van Marc hebt gevonden, maar er zijn talloze andere mogelijkheden. Ook kan het probleem van de topicstarter een hele andere oorzaak hebben dan malware.

Een HijackThis-logje plaatsen op Nucia lijkt mij hier het verstandigst.

Laatst bewerkt:
:thumb: Beste kerels

Bedankt voor de hulp alles is terug in orde en werkt weer zoals voordien thanks.

Grtz

Danny:thumb:

@Buffy : Je hebt idd gelijk. Maar als ik het opzocht dan kreeg je bijna altijd dat het om een infectie ging. Daarom zei ik dat. Sorry voor de verkeerde uitleg.:o

Beste Niels

Je uitleg was niet mis en ik heb intussen weer veel bijgeleerd.

Grtz

Danny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan