Probleem XP Installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Niet van de HD maar van de Laptop :p

En de HD is zowiezo niet kapot want kheb hem al naar de PC winkel gebracht en die zeiden dat ie niet kapot is. Of overleden of wat dan ook. :p
 
Laatst bewerkt:
Het kan denk ik misschien ook zijn dat de HD vol staat maar dan zou ik hem toch kunnen formatteren?
 
We weten nog niet wat voor laptop je hebt. Een Dell of een HP? Misschien is die 7 GB een recovery partitie. Maar in dat geval zou je geen originele XP-CD hebben??:rolleyes:
Heb je in het BIOS de bootvolgorde veranderd naar CD/DVD en dan HD en gesaved met F10?
 
Het is een fujitsu siemens. Ik heb wel een orginele windows xp cd. Bootvolgorde staat standaard al van CD naar HD naar Diskette A (heb ik niet eens...) naar PXE LAN
 
Ik heb ook zo'n apparaat met 40 GB én een XP Home opstart-CD dus die verhalen kloppen. Die 7000 MB of zo is dus geen recovery-partitie. OK we beginnen helemaal opnieuw.
1 zet de PC aan
2 schuif die Windows CD er in
3 doe de PC uit
4 doe de PC weer aan
VRAAG: Wat gebeurt er nu?
 
Ik heb ook zo'n apparaat met 40 GB én een XP Home opstart-CD dus die verhalen kloppen. Die 7000 MB of zo is dus geen recovery-partitie. OK we beginnen helemaal opnieuw.
1 zet de PC aan
2 schuif die Windows CD er in
3 doe de PC uit
4 doe de PC weer aan
VRAAG: Wat gebeurt er nu?

Nu komt er

Bootable CD
Hardware configuratie aan het laden

en dan gaat ie al die bestanden laden
dan komt er weer een ander scherm met
blabla installeren ENTER
blabla reparen R
blabla afsluiten ESC

en dan druk ik ENTER
dan komt er voorwaarden ofzo accepteren
dan komt het partitie scherm en die laat 7900 mb ofzo zien.
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er redelijk normaal uit. Voor je verder gaat nog even dit lezen

http://www.computerfeeling.nl/pages/installwinXP.asp
en dit
http://computeridee.nl/faqman_antwoord.jsp?faqid=201387

Bij het eerste blauwe installatiescherm moet je dus met de letter D die rare partitie verwijderen. Vervolgens XP home installeren op een nieuwe partitie van, zeg maar, 15GB (15000MB) en dan later als je een werkende C:partitie hebt, ga je via rechtsklik Deze Computer > Beheren > Schijfbeheer een D:partitie van ongeveer 25 GB initialiseren.
 
Maarja ik kan dus nooit xp installeren want hij zegt bij die 7000 mb na het formatteren dat er iets mis is met de HD maaaaaaaaaaaaaaar... ik kan helemaal al geen partitie van 15 gb maken want het totaal wat er bij windows staat is 7900 mb terwijl ik 40 gb heb
 
dan komt het partitie scherm en die laat 7900 mb ofzo zien.
...JUIST en DIE partitie moet je dus weg zien te mikken met de letter D

want hij zegt bij die 7000 mb na het formatteren
....dus niet gelijk gaan formatteren maar eerst de oude partitie weggooien en dan de nieuwe partitie maken en formatteren
 
Op de UBCD www.ultimatebootcd.com moet je eens kijken bij Partition Tools. Klik eens op
Ranish Partition Manager
Active@ Partition Recovery
TestDisk
en kijk eens wat ze doen.
Misschien kun je met een van deze programma's je HD in het gareel schoppen. Ik heb overigens geen ervaring met dat soort programma's. Je kan in ieder geval die UBCD downloaden en branden . Niet geschoten is altijd mis.
 
die laten allemaal ook 7900 mb zien alleen gparted ziet 40 gb en diagnose programma's
 
Ikzit nu op de laptop zelf met boot cd. Ik kan nu iets op sturen alsdat nodig is.


ps sorry voor reageren op dit oude topic
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan