Probleem XP Installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb Live USB Helpen maar nu staan er vier opties en ik weet niet welke ik moet aanklikken.

Ik heb USB Schijf al aangeklikt: I - FAT

1 Formatteer een USB FLASH schijf.
2 Installeer een image
3 Maak een USB FLASH opstartbaar
4 Einde

4 dus niet :P maar welke moet ik als eerste

Ik heb Live USB Helpen maar nu staan er vier opties en ik weet niet welke ik moet aanklikken.

1 Formatteer een USB FLASH schijf.
2 Installeer een image
3 Maak een USB FLASH opstartbaar
4 Einde

4 dus niet :P maar welke moet ik als eerste

Als je USB disk al leeg is kies je optie 2. Ik denk wel dat je daar het gparted iso bestand voor nodig hebt. Als dat gedaan is kies je nr 3 gewoon stappen volgen.

Ik heb het geprobeerd maar volgens mij kan mn laptop geen USB boot want als ik het probeer te veranderen kun je uit CD, Hard Drive, Floppy en PXE LAN kiezen... PXE LAN is het niet want die doet het niet Of is het wel PXE LAN

Ik heb het geprobeerd maar volgens mij kan mn laptop geen USB boot want als ik het probeer te veranderen kun je uit CD, Hard Drive, Floppy en PXE LAN kiezen... PXE LAN is het niet want die doet het niet Of is het wel PXE LAN

PXE LAN is booten vanaf een netwerk

Oudere systemen hebben er gewoon geen ondersteuning voor.

Oh, maar ja gelukkig heb ik nog een DVD-RW! (kom ik net achter :P)

Ik ben nu GParted aan het branden.

Maar heeft het wel zin om een partitie te maken via GParted en dan Windows Installeren?

Want na het formatteren van de partitie toen ik windows probeerde te installeren komt er ook te staan dat de hdd beschadigd is ofzo.

Ik heb met GPARTED een partitie gemaakt en dan staat er een oranje driehoekje met een uitroepteken erin. Er staat iets van magic invalid en run chkdsk /f (of r of p :S) en reboot twice

Maar wat is magic invalid?

Kan niemand me helpen? :(

Is er misschien een ander programmatje dat ik kan gebruiken?

Een opstartbare cd die sterk op Windows lijkt, maar dan zonder startbalk. En zo kan je je schijf ook formateren met een prg dat erin zit.

Is het zoiets als nLite? Zo ja, dat heb ik al geprobeerd.
zo niet, dan ga ik het nu ff uitproberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan