Probleem Xp Installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

realpower

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2009
Berichten
50
Ik heb een probleem met windows installeren het gaat als volgd
Ik kan me computer niet opstarten van af me windows cd
Maar als ik me computer helemaal laat opstarten enzo en dan de installatie uitvoer
Dan Start ie opnieuw op en dan kan ik de c schijf niet formarterren omdat setup files staan

Maar ik wil gewoon een hele schone pc

Ps. Moederbord is: Asus p4p800
Dvd spelers van LG
Computer is samen gesteld bij een gespecieerd bedrijf
 
F8 indrukken tijdens het opstarten zo kom je bij BOOTmenu daar kies je de DVD-drive waar de dvd in zit en dan doet hij het:D
 
F8 is om in het veilige modus menu te komen, meestal is F12 voor de boot sequence.
 
Laat ik nu twee systemen hier hebben draaien die F12 gebruiken om het "Boot keuze menu" te krijgen. Heb nog een derde systeem waarbij dat ook zo is;
* Machine aan, opstart BIOS
* Als je op F2 of Del drukt mogelijkheid om BIOS aan te passen of als je op (F11/F12) drukt bij sommige systemen keuze boot apparaat.
* Eventueel keuze welk besturingssysteem (als er iets te kiezen is)
* Als je op F8 drukt keuze voor veilige modus.
* opstarten besturingssysteem
Bron;
http://webcache.googleusercontent.c...ten&cd=3&hl=nl&ct=clnk&gl=nl&client=firefox-a

En ja ik weet dat het bij sommige systemen een andere toets is.
 
We kunnen wel eeuwig door blijven gaan, maar F8 en in sommige oudere gevallen F5 is voor veilige modus menu.
Een beproefde methode is die van de F8-toets. U schakelt uw pc in en zodra de vaste schijf wil beginnen om Windows op te starten drukt u op de F8-toets. U krijgt dan een menu te zien, waarin u onder meer kunt kiezen voor de Normale Windows-modus, de Veilige Windows-modus en de DOS-commando prompt.
Overigens is het bij sommige pc's ook mogelijk om een MultiBootMenu aan te roepen, direct na het inschakelen bijvoorbeeld met functietoets F12. In dat menu kan dan gekozen worden vanaf welk medium gestart moet worden.
Bron;
http://www.microsoft.com/netherlands/artikelen/Techniek/usbstickbooten.aspx

Laten we nu eerst maar een een reactie van de TS afwachten.
 
Laatst bewerkt:
Nu liet je me twijfelen heb net me pc opnieuw opgestart en het is gewoon f8 bij mij ;)
 
Ook OFF TOPIC:

En volgens mij werken alle asus moederborden met de DELETE knop om in het bios te geraken.

Heb hier 5 pc's staan, 2 ervan werken met de DELETE knop(BIOSTAR) en 2 werken met F2 (ASROCK) en één werkt ook met de DELETE en is een ASUS.(p4p800 De Luxe)

Deze zijn dus ook weer anders, leuk om te vermelden weer.

Maar bij de meeste pc's wordt het ook netjes aangegeven tijdens het opstarten links onder in beeld.
 
Ik moest eerst Del drukken en toen f8
Het is dus f8 dat kwam er blijk baar ook te staan wat ik niet gelezen had

Dus de gene die f8 zij die heeft gelijk !

Maar f8 kun je ook gebruiken voor veilig modus ja
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan