Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

foppedehaan

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2000
Allereerst weet ik zeker dat het aan de hardware ligt en niet aan de software!!!!

MIjn computer loopt iedere keer vast en dan met name als ik spelletjes speel of internet.

Als ik hem dan hardware matig reset dan blijft ie hangen voor dat ie aangeeft wat voor videokaart ik heb ook begint ie dan raar te piepen. tuut tuut ( :) ) Soms gaat ie wel verder maar naar het geheugen getest heeft en cd-rom + harddisk geinnitialiseerd heeft blijft ie hangen en geeft ie rare tekens.

Wat kan hier aan de hand zijn??

Het is niet mijn videokaart want die heb ik al vervangen!!

met vriendelijke groet

foppe

Het is normaal dat je pc twee piepjes geeft bij het opstarten. Als je meerdere piepjes hoort of lang aanhoudende piepjes dan is er iets mis. In de handleiding van je moederbord staat wat welk signaal betekent. Heb je geen handleiding dan is die informatie vast wel te vinden op de website van de fabricant (van moederbord). Vind je daar niks dan kan je nog op google kijken.

Dat vastlopen kan verschillende dingen zijn. Gebeurt het alleen tijdens CPU intensieve aplicaties dan kan het zijn dat je memory timings of de Clock van je processor te agressief is afgesteld(in de bios of via jumpers op het mainbord). In het ergste geval(je weet zeker dat het aan de hardware ligt toch?) heeft je processor het leven gelaten. Ik heb mij welleens laten vertellen dat een processor een gemmidelde levensduur heeft van 5 jaar. Al zijn al mijn processors langer als dat mee gegaan.

helemaal meej eens het zit waarschijnelijk in je bios. Kijk hiervoor in het boekje van je moederbord en kijk of je daar de juiste en goede instellingen kunt vinden.

mocht je het boekje niet meer hebben kun je altijd de manual downloaden van het internet

greetzz

Maar hoe kan het dan dat ie zomaar in 1 keer vastloopt ?? en nu zit ik er al weer een uur achter zonder problemen

als je dit probleem weer krijg, met die rare tekens, is misschien wel een foutmelding, geef dan eens precies aan, wat de foutmelding is! misschien wordt alles wel te warm in de pc?
daar kan je aida eens voor downloaden, dan kan je zien hoe warm de cpu en het moederbord wordt!
http://www.aida32.hu/aida32.php

Geplaatst door fred2003

Dat vastlopen kan verschillende dingen zijn. Gebeurt het alleen tijdens CPU intensieve aplicaties dan kan het zijn dat je memory timings of de Clock van je processor te agressief is afgesteld(in de bios of via jumpers op het mainbord). In het ergste geval(je weet zeker dat het aan de hardware ligt toch?) heeft je processor het leven gelaten. Ik heb mij welleens laten vertellen dat een processor een gemmidelde levensduur heeft van 5 jaar. Al zijn al mijn processors langer als dat mee gegaan.

2 short Parity circuit failure

Deze piepjes hoor ik wat houd dit in??

Stroom niet goed ofzo?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan