probleem!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Arne
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Arne

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2000
Een kennis van mij riep pasgeleden mijn hulp in bij een probleem .
Hij was bezig iets af te drukken , en wou dat onderbreken .
Dit deed hij door printer af te zetten .
Daarna bezig geweest , met hulp om de printertaken te verwijderen .
Is gelukt , maar nu heeft hij een vreemd probleem , waar ik ook niet goed raad mee wist .
Als hij via mijn documenten een document opent , en hij wil dan gaan printen , gaat in de taakbalk words rood knipperen .
Als je dan 2 keer klikt haal je word opnieuw naar voren , en dan staat het dialoogvenster van printen in beeld .
Nu dacht ik dat het aan het printen lag , maar als ik naar extra/opties ga , opent normaal ook weer een extra venster , maar dat gebeurd ook niet (of wel , maar lijkt "achter" mijn documenten te zitten) .
Met als gevolg dat in de taakbalk word rood knippert .
Als ik word opstart en dan een document open , is dat probleem er niet .
Lijkt net alsof nieuwe vensters "achter" mijn documenten komen te staan .
En dit is voorheen nooit voorgekomen .
Iemand een Idee ??
Groeten Arne .

Heb ook eens zoiets gehad en heb toen de printer driver opnieuw geinstalleerd (eerst de oude verwijderen).

Ps. is het een HP printer?

Staat in het printer dialoog de printer weer op actief?
En in start / instellingen / printers; is de printer daar weer als standaard?

Hoi Arne,

Betreft het hier Office XP?

Zo ja, zet dan SP 1 & 2 erbij, het knipperen kwam in de eerste versie regelmatig voor!

Een andere optie is dat je Normal.dot corrupt is.
Dit is eenvoudig op te lossen, ga naar jouw map sjablonen toe in application data onder jouw usernaam en verwijder of hernoem Normal.dot.

Sluit Word af en start deze opnieuw op, Word maakt automatisch een nieuwe Normal.dot aan!

Vraagje, heb jij toevallig zo'n printer waarbij er bij de installatie van de driver een nieuw menu in Word bij is gekomen?

Zo ja, zoek je Word Start-up folder op en verwijder het sjabloon van deze printer!

Succes!

Het is inderdaad win XP .
Maarre , hoe kan het dat alle dialoog vensters niet goed openen ,zo noem ik dat maar even , als ik bijv. bestand/afdrukken aanklik opent nieuw venster , dan gaat het mis .
Maar als ik naar extra/opties of iets dergelijks ga, dan hoort ook een ander venster te openen , dan gaat het ook mis .
En zoals ik al aangaf , het lijkt net alsof dit venster "achter" mijn documenten opent .
Dit is nooit zo geweest .
Het betreft 2 HP printers , en als je de 2e printer wil gebruiken moet je dat via bestand/afdrukken doen .
Wat is het bestand Normal.dot ???

Hoi Arne,

Normal.dot is het algemene sjabloon waarop tenzij anders aangegeven alle nieuwe documenten op gebaseerd worden!

Of te wel wanneer jij op de knop Nieuw drukt of je opent Word dan verschijnt er een blanco document gebaseerd op het sjabloon Normal.dot

Zie je Normal.dot maar als een soort van eerste metselsteen als je begint te bouwen.

Het verversen van Normal.dot is soms nodig omdat deze corrupt kan raken.
Dit is een geheel ongevaarlijke operatie. Ga naar: C:\Documents and Settings\"jouw account"\Application Data\Microsoft\Sjablonen\Normal.dot (als jouw besturingsysteem XP is) en hernoem de sjabloon Normal.dot! Zie je de extensie .dot niet dan moet je in de verkenner bij extra/mapopties/tab weergave/extensies voor bekende bestandtypen uitvinken. (dit alles in de verkenner)

Wanneer je Normal.dot hebt hernoemt dan maakt Word de volgende keer dat jij opstart automatisch een nieuwe Normal.dot aanl. (het is het proberen waard, let er wel op dat alle werkbalken e.d. ook weer teruggaan naar default)

Dus als je veel gebruik maakt van speciale knoppen en macro's in je Normal.dot moet je deze later weer via toepassingsbeheer in de nieuwe Normal kopieeren!

De Datasleutel zit in je Register en daarin staat de configuratie van Word! Als je deze hernoemd Word heel Word teruggezet naar default fabrieksinstellingen! (dit moet heel secuur gebeuren, register is geen speelgoed)

Het kan natuurlijk ook goed zijn dat het gene wat de bovenstaande collega's over de printer zeiden, het uiteindelijke probleem is.

Als Word geen printerdriver heeft gaat er ZEER veel mis!
Dus ja, deze kan ook corrupt zijn.

Als ik jouw was zou ik eerst de Driver vernieuwen, daarna Normal.dot verversen.

En als allerlaatste de Datasleutel. (ik kan je wel uitleggen hoe)

Probeer ook een Menu/Help/Analyse en Herstel!

Laat maar horen als er nog vragen zijn?

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan