Probleem!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Laran

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2009
Hallo,

Ik hoop dat ik hiermee niemand irriteer, maar ik heb niet echt veel verstand van computer en wist ook niet waar ik mijn vraag moest plaatsen, dus met een beetje goed geluk plaats ik mijn vraag maar hier.

Ongeveer een week geleden had de computer moeite met opstarten, hij bleef op verschillende punten zomaar hangen, waarom weet ik eerlijk gezegd niet. Na een aantal keer startte te computer toch wel op, en na een paar dagen ging hij eigenlijk gewoon zonder problemen verder. Aangezien ik er niet zo veel verstand van heb dacht ik phew, lucky me.

Maar sinds vanmorgen had de computer weer problemen met opstarten, en ook wanneer de computer nu gestart is werkt hij niet echt goed. Sommige programmas starten helemaal niet, anderen blijven na een tijdje hangen.

Waarschijnlijk is dit een beetje onduidelijk, ik weet ook niet precies welke informatie nodig is, maar ik hoop toch op een reactie.

Groeten,

Laran.

Hallo,

Ik hoop dat ik hiermee niemand irriteer, maar ik heb niet echt veel verstand van computer en wist ook niet waar ik mijn vraag moest plaatsen, dus met een beetje goed geluk plaats ik mijn vraag maar hier.

hier irriteer je niemand mee, dit gebeurt vaak want soms is het ook wel wat vaag ;)

maar waar je wel mensen mee kan irriteren (mij bijvoorbeeld) is je titel, omschrijf wat het probleem is in de titel zet niet neer: probleem

iedereen heeft een probleem en zo zou je alleen maar topics met: probleem als titel hebben.

:P

ff verder over je opstart problemen, ik zou het nu zo niet weten ik kijk zo nog even rustig want moet nu eten.

Hoi,

Te eerste welkom op helpmij.
Twee je irriteert ons hier niet mee hoor.
Heb je al eens op virussen en trojans gescand
Heb je wat gedownload de laatste tijd wat verkeerd gaat en hoe oud is de pc

Modag

Ik zou met liefde er bij zetten wat het probleem is, maar dat weet ik niet echt. ): Bedankt voor het welkom.

Heb met adaware gescand, voor zover dat ging, ook dat liep vast. Kwam wel een trojan tegen, die is als het goed is verwijderd.

Computer is ongeveer een jaar oud denk ik. Een tijdje geleden is er wel een nieuwe videokaart is gegaan, misschien heeft dat er mee te maken, maar dat weet ik niet zeker. Voordat de nieuwe videokaart er in zat had de computer ook al zulk soort problemen, denk ik.

Hoi,

Ja, dat denk ik is voor mij wel lastig,maar geef even je configuratie op en merk voeding en hoeveel watt deze is.
en probeer eens de oplossing die hier geboden wordt.

Modag

Voeding is X-Gear 400W.

Hoe kom ik precies aan de juist informatie over de configuratie? Sorry. >.>

Heb de oplossing die je net gaf al geprobeerd uit te voeren, maar het ene programma loopt vast en het andere start niet.

PC Wizard blijft bij 94% hangen, er staat dan "hardwaredetectie in werking: acpi zones", mocht dat relevant zijn.

Hoi,

Niet rot bedoeld hoor maar ken je niet iemand bij je in buurt die een beetje verstand heeft van pc's want ik heb het idee dat we zo niet echt opschieten denk dat de pc flink in de war is als dit al niet wil lukken allemaal.

Modag

Hi,

Ik snap wat je bedoelt. Ik ken wel iemand die normaal gesproken kan helpen, maar helaas is die net 2 weken op vakantie en ik heb de PC vrij dringend nodig.

Hoi,

Is het eigenlijk een zelfbouw pc of een merk pc zoals bv dell medion acer etc.

Modag

Hi,

De PC is zelf in elkaar gezet, door de op vakantie zijnde kennis ..

Hoi,

Haal de kennis terug van vakantie;)
Je zou nog als je durft de pc open kunnen maken en kijken welke videokaart en moederbord je hebt, merk en type dan

Modag

Videokaart: ATI Radeon™ HD 4800.
Moederbord uh .. ASRock kom ik tegen. >.> Weet verder niet echt welke info je nodig hebt.

AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 3800+ 2.1 ghz .. weet ik ook. x:

Hoi,

Dan ben ik een beetje bang dat je voeding (volgens mij een al niet zo goed merk) de videokaart al niet kan hijsen dus daar komen al denk ik wat problemen vandaan
Kijk maar hier wat ze adviseren qua voeding voor je videokaart.

Modag

Het lijkt inderdaad dat de voeding een probleem is. Zou het voor nu de moeite waard zijn de oude videokaart er in te zetten? Wat wel raar is is dat de pc een tijd gewoon goed heeft gelopen met de nieuwe kaart ..

Hoi,

Dat is het proberen zeker waard als je de pc tenminste wil gebruiken en je schreef dat je er al een poosje last van had van vreemde dingen.

Modag

Zal kijken of ik de oude videokaart er in kan krijgen en of het dan beter werkt. Zal straks wel even melden.

Hoi,

Oke, doe wel de spanning van de pc af als de videokaart gaat wisselen. En denk erom als de andere videokaart een nvidia is zal je ook de driver moeten wisselen dus oude eraf en de driver voor de nvidia erop.

Modag

Hi,

Heb zojuist geprobeerd de oude videokaart er weer in te plaatsen. Dan start de PC nog trager op en blijft tijdens het laden van Windows hangen. Met de nieuwe videokaart kom ik in ieder geval een stuk verder ..

Overigens heb ik een tijdje geleden wel gehoord dat ik misschien een nieuwe cr 2032 batterij moet plaatsen, kan dat er ook maar iets mee te maken hebben?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan