Probleem!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

Werken de programma's nu wel weer goed? Het trage opstarten zou dan kunnen liggen aan het feit dat hij een ander videokaart ziet en deze weer moet configureren, kijk even als je opnieuw opstart of het dan sneller gaat.
Welke videokaart heb je er nu eigenlijk in gestopt?

Aan het batterijtje zal het volgens mij niet liggen als de computer altijd op de stroom heeft gestaan.

Modag

Laatst bewerkt:
Programmas werken nog steeds niet goed, helaas.

Nu zit de ATI Radeon™ HD 4800 er weer in, de oude was een geforce 7200.

Wel erg raar, ik dacht eerst dat de PSU er mee te maken zou hebben, maar als het met de oude videokaart nog slechter werkt dan met de nieuwe ..

Hoi,.

Je oude kaart is een nvidia en de 4800 is een ati dus daarom werkte dat niet had ik je ook voor gewaarschuwd en echt je voeding is te licht voor deze kaart (4800)
Ik denk dat we zo niet verder komen niemand anders in de buurt die hier verstand van heeft.

Modag

Oh, ik had wel de oude drivers geinstalleerd voor de andere videokaart.

Als dan waarschijnlijk toch de voeding het probleem is zal ik kijken of ik daar iets aan kan doen. Het lijkt me dat ik dat zelf wel kan vervangen?

Hoi,

Ik zou het zo doen
1 je deinstalleert nu de ati driver dan pc afsluiten
2 je wisselt de videokaart om
3 je start opnieuw op en installeert de nvida driver

dan zou het beter moeten gaan.

Modag

Hi hi,

Heb net nogmaals geprobeerd de oude videokaart te installeren, precies zoals je zei, eerst de drivers er af, kaart verwisselen, opnieuw starten.

Maar wanneer ik de pc start met de 7200 er in blijft hij eerst al heel lang bij dat eerste scherm hangen (bios ofzo?), dan begint hij windows op te starten maar loopt al snel vast. Veilige modus werkt overigens ook niet.

Heb overigens opnieuw weer de drivers van de 4800 geinstalleerd en de pc lijkt nu een stuk beter te werken .. weet niet zeker of het weer optimaal is maar het is in ieder geval minder erg. PC Wizard liep niet vast. >.>

Har har.

<<< Systeemoverzicht >>>

> Moederbord : Niet nader omschreven ALiveNF6G-DVI

> Chipset : nVidia 6100V

> Processor : AMD Athlon 64 X2 3800+ @ 2000 MHz

> Fysiek Geheugen : 3072 MB

> Videokaart : ATI Radeon HD 4800 Series

> Harde Schijf : Hitachi (165 GB)

> DVD-Rom Station : TSSTcorp CD/DVDW SH-S183A SCSI CdRom Device

> DVD-Rom Station : GVUDC G1YNSHQJO SCSI CdRom Device

> Monitor Type : L17GM - 17 inches

> Besturingssysteem : Windows Vista (TM) Ultimate Professional 6.00.6000

> DirectX : Versie 10.00

> Windows Performance Index : 4.4

Laatst bewerkt:
Hoi

Ik blijf van mening dat je voeding te licht is maar misschien dat je een schone instalatie kan doen .
Moet je wel alle belangrijke documenten veilig stellen.

Modag

Ik denk dat ik beide maar ga proberen en kijken hoe het dan gaat.

Bedankt voor je hulp in ieder geval.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan