Probleemmet Suse

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk333

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 sep 2008
Dag, ik ben geen techneut met computers maar door problemen met Windows ben ik al drie dagen aan het kijken welke Linux distributie erg geschikt is voor mij. Ik heb diverse distributies uitgeprobeerd en zowel Ubuntu als Mandriva bevallen me uitstekend, waarbij de laatste meteen de internetverbinding vond.
Ik had ook SUSE gedownload (bit torrent)maar kreeg een foutmelding bij de installatie.
Vanochtend kocht ik een blad: linux Special en daarin zit een schijfje met Open SUSE 11.0.en heb toch weer eens geprobeerd en geinstalleerd.
Krijg wel eerst het groen scherm en daarna kreeg ik weer dezelfdefoutmelding:
Probing Edd(edd=off to disable)...ok

Vervolgens blijft het scherm zwat met deze tekst erboven.
Ik heb een laptop van ACER Aspire 1703_SM Intel Pentium 4 2.6 Ghz.80 GB
Wat doe ik hier fout?
Graag uw oplossing indien mogelijk.
met vriendelijk groet
Henk

Zonder er enig verstand van te hebben gok ik dat Edd=off op je kernel command line kan slaan. Als je je compu opnieuw opstart en in GRUB komt op ' e' drukken en edd=off toevoegen en op return meppen. Daarna op 'b' meppen en dan boot grub met de aangepaste commandline. Voor zover ik het uit m'n hoofd kan nagaan dan he

Zonder er enig verstand van te hebben gok ik dat Edd=off op je kernel command line kan slaan. Als je je compu opnieuw opstart en in GRUB komt op ' e' drukken en edd=off toevoegen en op return meppen. Daarna op 'b' meppen en dan boot grub met de aangepaste commandline. Voor zover ik het uit m'n hoofd kan nagaan dan he

Dank voor het antwoord en mijn late reactie. Maar ikben een tijdje uit de running geweest. Helaas kom ik niet verder.Ik heb later Mandriva 8 geinstalleerd en geen problemen. Eergisteren heb ik Mandriva 9 gedownload en gebrand, maar hierbij krijg ik weer hetzelfde probleem. Dus ik blijf dan maar bij Mandriva en Windows op een laptop.
Ik vind wel dan het probleem "edd=off... etc." eigenlijk best vaak voorkomt als ik internet erop nakijk.
met vriendelijke groet
Henk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan