Probleempje bij installeren van Windows 10 (Wss niet op goede plaats)

Status
Niet open voor verdere reacties.

xxtristan

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2012
Hallo beste mensen,

Ik wil Windows 10 Dual booten met Windows 8.1, geen probleem, 2 schijfjes, 2 Partities, alleen het punt is,
in de Windows setup kan je tegenwoordig niet (Behalve als je van USB boot) advanced install doen.
Dus ik heb ik een bootable USB gemaakt. Het probleem is nu dat ik er niet vanaf kan booten, omdat als ik op ESC druk tijdens opstarten er niets gebeurt en hij gewoon in windows boot.
hp-bios-boot-screen-5169226.jpg
Ik heb de modernere versie, waar alleen Startup menu (ESC) Bij staat, en geen andere opties. Ik kon dit proces wel doen met mijn oude toetsenbord, maar ik denk omdat dit toetsenbord speciale Razer drivers nodig heeft, dat het BIOS het toetsenbord niet dedecteerd. En ik heb geen ander toetsenbord hier. De keylightning gaat wel gewoon aan tijdens het BIOS scherm. Zodra Windows begint te laden weer uit, knipper, en weer aan.

Merk en type moederbord of PC?
Vermoedelijk een UEFI bios en die ESC, waar is die voor?
DEL of een F toets is denkelijk de bios toets en er is ook nog een BBS toets, voor de bios boot selector.
Denk dat je de UEFI USB moet boeten.

Overigens zou ik W10 op een schijf installeren zonder de andere er aan, heb je later geen problemen om W10 weer te verwijderen, de bootloader van 10 is niet fijn.

Het is een HP Pavillion P6-2002NL Desktop, esc is voor het opstart menu, waar je naar de BIOS Setting, Bootmenu en andere dingen kan komen (O.A.) System Recovery (Dus denk bij de screenshot die stuurde alles weg behalve Boot Menu=ESC). Windows 8.1 Blijft mijn main OS bootloader wegens mijn Sata setup, en wegens de twee schijven, en niet één met 2 partities.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan