probleempje bios acpi

Status
Niet open voor verdere reacties.

koolwijkmartijn

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2006
effe een vraagje

AMLI: ACPI BIOS probeert op het ongeldige I/O-poortadres 0xcfc te lezen, dat in het beschermde 0xcf8 - 0xcff-adresbereik ligt. Dit leidt mogelijk tot een instabiel systeem.

dit is een veel voorkomende fout op mijn computer de laatste 2 weken. hierdoor kan de computer moeilijk opstarten. moet ik nu mijn bios updaten? en als dat zo is kan iemand dat uitleggen voor mij.

M.V.G. Martijn

Klik

btw. in de "doorklikker" bij "meer informatie" halverwege de pagina kom je terecht in de inhoudelijke kwestie.

Laatst bewerkt:
Kan te maken hebben, met een slecht functioneren USB apparaat, de USB enhanced driver werkt niet, of een anti virus programma, wat is er veranderd? de laatste weken?

Gelet op het tabelletje van Microsoft dacht ik ook een beetje aan een pci probleem.

uit dat Microsoft tabelletje : 0xCF8 – 0xCFF PCI Configuration Space Access Pair

bedankt voor de reacties.

ik heb geen usb apparaten aangesloten, alleen een verlengkabel.
wel een pci kaart voor internet aansluiting en voor firewire kabel(externe harde schijf)

maar deze werken nog gewoon zonder enkele problemen

mvg Martijn

Probeer het eens weer zonder die kaarten, en deïnstalleer de software, en plaats er eentje terug, installeer de software, en kijk of je die melding weer krijgt, eventueel ook proberen zonder de twee kaarten.

Eventueel andere PCI sloten proberen, die onder het AGP of PCI-e, niet gebruiken, indien mogelijk.

Denk toch, dat het ermee te maken heeft, het zit in een driver, die een conflict maakt met de ACPI, in de bios.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan