probleempje Grabit

• Onderwerp starter Onderwerp starter rage
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rage

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2005
Dag mensen, ik zit sinds een weekje met een vervelend probleem: wanneer ik een .nzb of een aantal rars in de batchlijst importeer, begint mijn Grabit vrolijk te downen.

Echter, het enige wat die download zijn temporary tekstbestanden. Nou hoor ik de slimmerikken onder ons al denken: oh dat zijn gewoon valse bestanden die niet meer op de nieuwsgroep staan; je moet gewoon ff een andere nzb pakken.

Maar dit is niet het geval: grabit maakt een apparte map aan in mijn downloadfolder, genaamd: articles.
daarin deelt hij weer mappen in van de subnieuwsgroepen (alt.binaries. enz..) en hierin gooit die dan tekstbestanden die voortvloeien uit de download die ik op dat moment aan heb staan. En na iedere gedownde rar gooit die de boel weg, maar maakt er niet zoals te verwachten bijv. een compleet rar bestand van. Alles verdwijnt, en hij begint opnieuw bij de volgende rar. Kortom, ik download dus valse lucht..

Wie oh wie weet hier raad mee? (grabit al 10 x opnieuw geinstalled, alle instellingen nagelopen maar serieus niets raars aanstaan)

b.v.d.:confused: :confused: :confused: :confused:

Laatst bewerkt:
ik zou dit maar doormailen naar de maker van grabit, als je een betaler bent, of een oude versie dl-en en installeren en kijken of je zo weer verder kan.
zijn de txt bestanden xxmb groot? dan kan je ze ook renamen naar rar-files.

dat renamen werkt iig niet, maar ik ga wel ff proberen een oudere versie te downen . thnx alvast

Volgens mij ligt het aan de nzbfiles zelf, daar heb ik ook last van gehad.
Ik zoek tegenwoordig via www.binsearch.info , want betalen voor zoeken begin ik niet aan. Op genoemde website kan je aanvinken wat je hebben wil van je zoekresultaat en klik dan op create nzb. Met deze nzb's heb ik nog nooit problemen gehad ;)

thnx voor je tip, maar ik geloof niet dat 't bij mij daar aan ligt. Je wilt gewoon nie geloven op hoeveel manieren ik al heb geprobeerd om die zooi gewoon echte files te laten downloaden:confused:

Nzb's die het bij mij niet doen, maar bij een vriend van me geen problemen opleveren bijvoorbeeld. en ook maak ik gebruik van meerdere sites waar ik mijn nzb's vandaan haal (bijv. http://usenetsearch.eweka.nl , FTN en FTDv3). Het mag allemaal niet baten, en daarom was ik benieuwd of er iemand was die dit exact zelfde probleem heeft.

De .txt bestanden die die aanmaakt zijn trouwens maar heel klein, en worden nadat ik een rar-part binnen heb ook gewoon weer verwijderd van míjn computer.
ze hebben ook de gekste bestandsnamen, maar in bijna allen als ik ze open krijg ik in de eerste 2 regels wel de naam van het rar-bestand waar die op dat moment mee bezig is:

=ybegin part=38 line=128 size=50000000 name=unique-twd.r02
=ypart begin=21312001 end=21888000

ok, het probleem is nu wat specifieker: daar waar grabit in de downloadfolder de map: articles creeërt, ontstaat binnen deze map ook een bestand (type: bestand, dit wordt aangegeven?). Dit bestand wisselt tijdens het downloaden van bijv. 1 part van naam. Continue wisselt dit van naam, iedere keer als zeg maar 300 bytes binnen zijn gekomen wisselt die.

En daar waar Grabit in deze map: articles ook nog eens een map aanmaakt die de naam van de groep aanneemt waaruit ik de bestanden download, daarin komen dus submappen met deze " .txt " bestanden te staan.

Ik heb uitgevonden dat de mappen waar deze .txt bestanden inkomen dezelfde naam aannemen als de "message-id" die iedere part van bijv. een film heeft.

Voorbeeld: C:\Program Files\Grabit\Download\articles\alt.binaries.boneless\(message-idnaam)

oh my god...

dit gaan jullie niet geloven...

allereerst de reden waarom ik begonnen ben met deze topic: Na 4 maanden probleemloos gebruik gemaakt te hebben van Grabit, ontstond er, nadat de betaalfunctie + nieuwe update er gekomen was, problemen/verwarringen met mijn downloads.

Ik kom er zojuist achter dat AL die temporary .txt bestanden die Grabit aanmaakt in een compleet aparte map + submap uiteindelijk als de .rar-part binnen is, WEL samenvoegt tot een ECHTE .rar file!!

Nu denken jullie natuurlijk: wat een debiel dat die dat niet eerst even heeft uitgetest, maarrrr ik moet zeggen dat ik een ongeduldig mannetje ben, maar ook dat ik me bijna niet kan voorstellen dat hij dit al die tijd al gedaan zou hebben:S:S:S

anyway, ik heb mezelf dus uit de problemen geholpen:D
als er nog meer mensen zijn die sinds laatste update/betaalsysteem Grabit problemen ervaren, laat me dit hier dan ff weten; ben ontzettend benieuwd... of er nog meer mensen zo dom als ik zijn:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan