Probleempje met beveiliging externe hdd

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0685

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2010
Hallo allemaal,

Ik heb al enige tijd een WD 2 TB Externe HDD.
Nu heb ik vandaag de drivers ook weer geïnstalleerd op de nieuwe pc.
Ik heb ook een wachtwoord ingesteld wat ik nu vergeten ben.
Is er misschien een mogelijkheid om toch nog bij de bestanden te kunnen komen?

Grtz,

gast0685

Je zou moeten weten waar dat wachtwoord opgeslagen wordt. Niet altijd wordt er geadviseerd om het wachtwoord te backuppen, die harde les heb ikzelf ook een keer moeten leren.

kun je dat misschien in het register zien? ik heb namelijk inmiddels al 15 ww's geprobeerd en die waren allemaal fout :(

Vaak wordt het in een gecodeerde map (of deel van een schijf die beveiligd wordt) of bestandsvorm op de C:/ schijf geplaatst. Als je dat opnieuw installeert ben je 'm dus kwijt.
Register lijkt me geen aangewezen lokatie om zoiets te vinden.

Ik heb 'n Excelbestand voor al m'n gebruikersnamen met wachtwoord (beveiligd uiteraard). Misschien een tip?

edit: lees ook nog even de doc. m.b.t. het beveiligen na. Misschien kom je zo te weten waar de sleutel staat en hoe je deze kunt kopiëren etc.

Laatst bewerkt:
Ik heb uiteindelijk de schijf geformatteerd en recover nu alle data met File Scavenger. Wachtwoord is er nu gelukkig af en ik zet er ook geen nieuwe meer op.

Ok, heb je toch nog 'n weg gevonden. Waarom ben je hem eerst gaan formatteren? Had je dat ergens gelezen?
Het lijkt me dat als je 'm niet geformatteerd zou hebben, de kans groter zou zijn dat je de sleutel zou vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan