probleempje met css file

Status
Niet open voor verdere reacties.

JB'tje

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
Hallo allemaal,

Ik heb weer eens een probleempje, kan ook niet anders ;).

Ik heb nu een aantal sites, en daar gebruik ik een externe style sheed (hoe dat ook heet :)) bij.
maar, de link die ik gebruik om de css fille te 'includeren' werktvan geen meter, dit zorgt ervoor dat: Firefox, Mozerila en Netscape mijn site niet goed weergeven.

het stuk script dat ik op alle pagina's heb staan:
PHP:
<?PHP session_start();
/*
if($_SERVER['REMOTE_ADDR'] == '192.168.2.25')
{
  $_SESSION['userid'] = '1';
}*/
$_SESSION['toegang'] = TRUE;
include('config.php');
$site = 'index.php';
?>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<meta name="description" content="The new Muliplayer online role playing game and totaly free. Please register today!!! And rule the game of the <?PHP echo $racce[1].', '.$racce[2].', '.$racce[1].'and '.$racce[2]; ?>.">
<meta name="keywords" content="Battles online multiplayer game free best <?PHP echo $racce[1].' '.$racce[2].' '.$racce[1].' '.$racce[2]; ?>">

<title><?PHP echo $_SESSION['index']; ?></title>
<link href="info\style.css" rel="stylesheet" type="text/css" />

</head>

<body>
de fout zal hier moeten zitten, want, toen ik mijn scc fille verwisselde met die van SQL admin (op mijn website, niet locale host) toen werkte die alsnog niet! terwijl er dan wel wat zou moeten veranderen, zie deze regel:
body {color: #888888; font-size: 10px; font-family: verdana,arial; background-color: #ffffff}

Weet iemand weten wat ik fout doe? ik ben er zelf nog steeds niet achter....

JB'tje :)

Geplaatst door JB'tje
<link href="infostyle.css" rel="stylesheet" type="text/css" />

Verander eens in:

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="infostyle.css">

suc6:thumb:

Geplaatst door eisdatop
Verander eens in:

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="infostyle.css">

suc6:thumb:
Dat maakt nog niets uit, nu maak je 't alleen maar meer XHTML unvalid :)
De XHTML valid manier van een externe stylesheet in je document op te nemen:
Code:
<link href="style.css" type="text/css" rel="stylesheet" />

Bestaat 'infostyle.css' wel ? En staat hij in dezelfde directory als het bestand waarin je hem probeert op te nemen(*) ?

* Als je de PHP functie include() / require() gebruikt, let er dan op dat als je een bestand uit een andere map include, je hier rekening mee moet houden bij het opnemen van je externe stylesheet.

Geplaatst door JPeetje
De XHTML valid manier van een externe stylesheet in je document op te nemen:
Code:
<link href="style.css" type="text/css" rel="stylesheet" />
Jep, die code had ik al geprobeerd (uit jou header.php site gehaald :)) maar, het werkte niet :'(
Bestaat 'infostyle.css' wel ? En staat hij in dezelfde directory als het bestand waarin je hem probeert op te nemen(*) ?
hahaha, wat denk je....... nee dus....
eeh, ik denk dat dit een klein foute van dit forum is, want her stond nog een \ tussen ! "info \ style.css" maar, alsnog werkt het niet :'(
[/QUOTE]

maar, het stuk script van eisdatop maakte mij wakker...
ik zag er namelijk infostyle.css staan en dach: " ? "
oftewel, ik keek in mijn eigen script en zag daar wel een slach staan maar, de verkeerde kant op !

het heeft me dus nu zo ongeveer 3 uur gekost om erachter te komen dat \ dit: / moest worden... :confused:

Heel erg bedankt voor jullie hulp, en JPeetje, ik kan je melden dat:
- Mozila
- Firefox
- Netscape 7.2 (en ouder denk ik ook wel)
mijn site nu goed kunnen zien, in de kleuren die ik heb gegeven en de lettertypes werken ook.

JB'tje :D

'k zit te denken om mijn website te vertalen naar 3 andere talen, NL ,FR en DU. maar, ik weet niet zo goed hoe ik dit moet aanpakken.....
In wat voor een varribelen kan ik de teksten het beste zetten? en hoe kan ik ze het beste opslaan, als array? of gewoon voor elke tekst een nieuwe variabele
Code:
$_session['NL']['Ik spreek geen frans'] = 'ik spreek geen Frans.'
$_session['EN']['Ik spreek geen frans'] = 'I speak no French.'
$_session['FR']['Ik spreek geen frans'] = 'Je ne parle pas de Français.'
$_session['DU']['Ik spreek geen frans'] = 'Ich spreche kein Französisch'
zou dit hierboven een goede manier zijn? (maar dan in 4 verschillende filles die geincludeerd kunnen worden)

Greetz, JB'tje :cool:

Ik zou 't niet in sessies zetten, maar in een aparte taalvariabele :)
PHP:
$_LANG['NL']['Ik spreek geen Frans'] = 'Ik spreek geen Frans.';
$_LANG['EN']['Ik spreek geen Frans'] = 'I speak no French.';
$_LANG['FR']['Ik spreek geen Frans'] = 'Je ne parle pas de Français.';
$_LANG['DU']['Ik spreek geen Frans'] = 'Ich spreche kein Französisch';

Is die $_LANG een code van php speciaal gemaakt voor talen ? want, ik heb hem nergens kunnen vinden in php.net......

maarja, dat doet er niet echt toe..... als jij het zecht, dan weet ik wel zeker dat het goed is :), oftewel ik ga hem gewoon gebruiken.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door JB'tje
Is die $_LANG een code van php speciaal gemaakt voor talen ?
Nope, maar tis wel duidelijk waar die variabele voor dient (LANG = Language) :)
D'r is wel een speciale functie voor: gettext(), daar kun je ook nog van gebruik maken :)

Nope, maar tis wel duidelijk waar die variabele voor dient (LANG = Language)
ja, das waar....
toch maar gebruiken dus.... :)

uit code gettext() ben ik nog niet veel weizer geworden, eerst maar eens in verdiepen....

--------------------------------------------------------------------
Ik heb nu een leuk scriptje dat plaatjes maakt voor mij, maar er is een probleempje.... ik wil graag dat de resulution omlaag gaat.....
Ik ben gisteren een code tegengekomen die dat kon doen, maar ik kan hem niet terug vinden :'(
weet iemdand een code daarvoor?

Laatst bewerkt:
een hele tijd geleden heb ik gekeken op lycos wat ze allemaal aan hadden staan, b.v. gd_library (of hoe je 't ook schrijft)
het bleek toen dat ze alles aan hadden staan.
Nu heb ik een site gemaakt, waar je een plaatje te zien krijgt gemaakt met dat gd stuff, maar nu krijg ik de 'teksten' op het plaatje niet te zien.... wel lijnen, en een zwarte achterrond, maar geen teksten....

ik heb hiervoor deze code gebruikt:
PHP:
imagettftext($img, rand(17,25), rand(-80,80), rand(25,130), rand(100,130), $white, "LBLACK.TTF",$letters[$number]);
// en
$text = 'If you see nothing, please refresh !';
imagettftext($img, 10, 0, 20, 265, $white, "comic.ttf",$text);
Nu kanhet enige probleem die "LBLACK.TTF" zijn... maar, ik heb de filles wel geupload naar de server (met de hoop dat het werkt) maar dat doet het dus niet...
Weet iemand waar de tff file's wel moeten staan? (zodat alles werkt)

Geplaatst door JB'tje
Nu kanhet enige probleem die "LBLACK.TTF" zijn... maar, ik heb de filles wel geupload naar de server (met de hoop dat het werkt) maar dat doet het dus niet...
Bijna, maar nee.

Het probleem kan ook zijn dat de ImageTTFText() functie niet ondersteunt wordt (zoals mijn betaalde host niet doet), maar dan PHP waarschijnlijk een foutmelding geven waardoor de afbeelding geen echte afbeelding meer is en aangezien jij de rest van de gegenereerde afbeelding nog wel goed ziet, zal dit het wel niet zijn.
$letters[$number] kan niet bestaan, als je host geen notices weergeeft kan hij dit als lege string zien, waardoor er een lege string wordt geprint, waardoor er dus niets verschijnt.
$letters[$number] kan een lege string als waarde hebben, waardoor er dus niets verschijnt.
'LBBLACK.TTF' kan niet bestaan, maar dan zou je hoogst waarschijnlijk een melding krijgen, wat niet het geval is (zie het eerste probleem dat ik noemde).
En dan het laatste: De positie van de tekst kan buiten de afmetingen van de te genereren afbeelding vallen. Die -80 in de eerste rand vind ik wat verdacht...

Succes :p

Lol....
Het probleem kan ook zijn dat de ImageTTFText() functie niet ondersteunt wordt (zoals mijn betaalde host niet doet), maar dan PHP waarschijnlijk een foutmelding geven waardoor de afbeelding geen echte afbeelding meer is en aangezien jij de rest van de gegenereerde afbeelding nog wel goed ziet, zal dit het wel niet zijn.
ja, zou kunnen, en ik denk dat dit de enige mogelijkheid is, want...
$letters[$number] kan niet bestaan, als je host geen notices weergeeft kan hij dit als lege string zien, waardoor er een lege string wordt geprint, waardoor er dus niets verschijnt.
$letters[$number] kan een lege string als waarde hebben, waardoor er dus niets verschijnt.
dit kan ook zo zijn, maar dan is het wel zo dat dit stukje script moet werken !
PHP:
$text = 'If you see nothing, please refresh !';
imagettftext($img, 10, 0, 20, 265, $white, "comic.ttf",$text);
en aangezien dit ook niet werkt zal $letter[$number] het probleem ook niet kunnen zijn :)
'LBBLACK.TTF' kan niet bestaan, maar dan zou je hoogst waarschijnlijk een melding krijgen, wat niet het geval is (zie het eerste probleem dat ik noemde).
ja, en alsnog denk ik dat dat de fout is, ahouwel .... Ik zou het niet weten....
En dan het laatste: De positie van de tekst kan buiten de afmetingen van de te genereren afbeelding vallen. Die -80 in de eerste rand vind ik wat verdacht...
zozo, ken je de code niet :cool: (sorry !)
Die rand(-80,80) staat voor "float angle" oftewel, onder welke hoek het plaatje komt te staan...... (-80 tot 80 graden, 0 graden is helemaal recht....)

Verder is het te maken plaatje 250 bij 270, oftewel, ik heb er al voor gezorgd dat het plaatje er niet buiten kan vallen....

verder werkt het script op mijn locale host perfect, en daarom denk ik dat het niet aan de code ligt.
Als het aan een lege string: $letter[$number] zal liggen zal de text $text wel te zien moeten zijn....
Verder bestaan alle $stringen en werken ze goed....
dus, mijn conclusie is dat "imagettftext()" niet werkt op de server.....
Weet iemand een andere code die precies hetzelfde kan doen? met een 'float angle' zodat de text gedraaid kan worden?

Gegroet JB'tje

p.s. ik heb zojuist op een andere pagina de code:
PHP:
imagestring($im, 5, 15, 11.5, $code, $textcolor);
vervangen door:
PHP:
imagettftext($img, 5, 0, 15, 11.5, $code, $textcolor);
en toen werkte het ook opeens niet meer.... terweil het altijd gewerkt heeft.... het probleem ligt dus bij Lycos....
Had iemand een andere code??? met een float angle ?

Laatst bewerkt:
HEELP !!!

ik heb weer eens een probleem !!!
ik heb in de database staan: 1,2,5,6,3,23
dit is niet in volgorde, dus ik zet de code: "ORDER BY "userid" ASC" erbij....
de output is dan:

1,2,23,3,5,6

deze code is dus gemaakt om woorden uit de database te sorteren in alfabetische volgorde. hoe kan ik ervoor zorder dat de output 1,2,3,5,6,23 is?

is daar heeeeel misschien een code voor?

JB'tje

hé, ik denk dat ik je heeeeeel erg moet bedanken nu....:D
het werkt namelijk (wat dacht je dan...)

HEEEEL erg bedankt, en tot de volgende keer

eeh, nog een vraagje, wat betekend: unsigned eigenlijk?

JB'tje

p.s. dit bespaard me zeer veel werk !

Geplaatst door JB'tje
hé, ik denk dat ik je heeeeeel erg moet bedanken nu....:D
het werkt namelijk (wat dacht je dan...)

HEEEEL erg bedankt, en tot de volgende keer
np :p
eeh, nog een vraagje, wat betekend: unsigned eigenlijk?
Als je kolomtype geen integer is: hoofdlettergevoelig (of was het nou ongevoelig ? Test 't ff :p). Als je je wachtwoorden niet gecodeerd in je database opslaat, kun je ze hoofdletteronvoelig maken met signed/unsigned :)
Als het wel een integerkolom is: geen negatieve getallen.
Zie ook deze pagina.

hallo, ben ik weer....

na een half uur naar mijn monitor te hebben gekeken weet ik het niet meer (de hele tijd niet... :'( )
ik maak momenteel een script die kijkt wat die 'rank' is van de spelers en die elk uur uitgevoerd moet worden door een cronjob.

nu heb ik het script al 3-5 keer doorgekeken en kom tot de concludie dat de fout hier, in dit stukje script moet zitten !
PHP:
$ADSG_total = mysql_query('SELECT userid FROM userinfo WHERE actief = "1" ORDER BY "ADSG_total" DESC LIMIT '.($keer*1000).','.(($keer*1000)+1000).'');
$attack     = mysql_query('SELECT userid FROM userinfo WHERE actief = "1" ORDER BY "attack"     DESC LIMIT '.($keer*1000).','.(($keer*1000)+1000).'');
$defense    = mysql_query('SELECT userid FROM userinfo WHERE actief = "1" ORDER BY "defense"    DESC LIMIT '.($keer*1000).','.(($keer*1000)+1000).'');
$spy        = mysql_query('SELECT userid FROM userinfo WHERE actief = "1" ORDER BY "spy"        DESC LIMIT '.($keer*1000).','.(($keer*1000)+1000).'');
$sentrie    = mysql_query('SELECT userid FROM userinfo WHERE actief = "1" ORDER BY "sentrie"    DESC LIMIT '.($keer*1000).','.(($keer*1000)+1000).'');

userid bestaat:)
userinfo = goed geschrefen
actief = goed geschrefen
ADSG_total, attack, defense, spy en sentrie bestaan allemaal
$keer staat geleik aan 0

weet iemand hier een fout uit te halen???

JB'tje

p.s. het maakt helemaal nix uit of ik er DESC of ASC neerzet, de uitkomst blijft voor alle varriabelen hetzelfde!

Laatst bewerkt:
Probeer ipv die " eens ' te nemen?
PHP:
$ADSG_total = mysql_query("SELECT userid FROM userinfo WHERE actief = '1' ORDER BY ADSG_total DESC LIMIT ".($keer*1000).",".(($keer*1000)+1000).");
$attack     = mysql_query("SELECT userid FROM userinfo WHERE actief = '1' ORDER BY attack DESC LIMIT ".($keer*1000).",".(($keer*1000)+1000).");
$defense    = mysql_query("SELECT userid FROM userinfo WHERE actief = '1' ORDER BY defense DESC LIMIT ".($keer*1000).",".(($keer*1000)+1000).");
$spy        = mysql_query("SELECT userid FROM userinfo WHERE actief = '1' ORDER BY spy DESC LIMIT ".($keer*1000).",".(($keer*1000)+1000).");
$sentrie    = mysql_query("SELECT userid FROM userinfo WHERE actief = '1' ORDER BY sentrie DESC LIMIT ".($keer*1000).",".(($keer*1000)+1000).");
Je begint en eindigt een query met " en een andere waarde oid doe je met ' :)

Laatst bewerkt:
helaas, het heeft geen nut.... (had ik wel gedacht...)

nog een beetje info: ik ben een speler, ik koop een wapen en mijn strike action gaat omhoog. dit word in de database in de kolom 'attack' gezet. dit + al mijn andere actions (100 + 200 + 300) word in "ADSG_total"
gezet ( = 500). vervolgens is er een andere speler, die in de kolom "ADSG_total" 600 heeft staan. dan moet dit script de andere speler 'rank 1' geven en mij 'rank 2' das in 't kort wat het script moet doen.....

nu is de uitkomst, die ik laat afdrukken continu dit:
ADSG_total Array ( [1] => 1 [2] => 2 )
attack Array ( [1] => 1 [2] => 2 )
defense Array ( [1] => 1 [2] => 2 )
spy Array ( [1] => 1 [2] => 2 )
sentrie Array ( [1] => 1 [2] => 2 )
het moet zijn:
ADSG_total Array ( [1] => 2 [2] => 1 )
attack Array ( [1] => 2 [2] => 1 )
defense Array ( [1] => 1 [2] => 2 )
spy Array ( [1] => 2 [2] => 1 )
sentrie Array ( [1] => 1 [2] => 2 )
Array ( [1] => 2 [2] => 1 ) //[1] = de rank/\/\ => 2 = userid

misschien zit het probleem toch niet in deze paar regels... daarom dat ik de gehele file maar ff geef...

JB'tje

Laatst bewerkt:
hehe, probleem is ook weer opgelosd....
het blijkt zo te zijn, dat als je 'order by "tabel naam" DESC/ASC' gebruikt je de gegevens uit de tabel (waar je op wilt sorteren) ook moet ophalen !

tja, en toen werkte alles perfect....

Thanx,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan