probleempje met 'foreach()'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door JB'tje
Gelukkig wel.... anders zou ik niet veel geleerd hebben...:D

ik snap nu al veel, maar beheers helaas niet alle codes (of hoe je die wilt noemen:)).
Alle functies bedoel je ? :)
Dat maakt niet uit, ik ken er best wel veel uit m'n hoofd + de manier waarop ze gebruikt moeten worden, maar als ik aan 't PHPen ben grijp ik ook snel de handleiding erbij. Als je weet hoe je die handleiding moet lezen, en dan ook daadwerkelijk meer dan 90% begrijpt van wat er staat, dan ben je op de goeie weg :)
Weten waar je te weten kan komen wat je niet weet, is belangrijker dan veel weten.
;)
Ik ben bezig met de site waar dingen gekocht kunnen worden, maar ik weet niet hoe ik het script kan laten kijken of er wel getallen in de textbox staan....
welke code kan ik hiervoor gebruiken? of hoe kan ik dat doen?
Of er wel getallen instaan of dat er alleen maar getallen in staan ?
 
PHP:
<?
$string = 'bla bla 4 bla 8 blaat 9 ...';
$status = 0;
  if(is_numeric($string) == TRUE)
  {
  $status = 1;
  }
  else
  {
    for($i = 0; $i < strlen($string); $i++)
    {
      if(is_numeric($string{$i}) == TRUE)
      {
      $status = 2;
      }
    }
  }

  if($status == 0)
  {
  echo '$string bevat geen getallen';
  }
  elseif($status == 1)
  {
  echo '$string bevat alleen maar getallen';
  }
  elseif($status == 2)
  {
  echo '$string bevat getallen, maar ook andere tekens';
  }

?>
Zoiets :)
 
:) ja, dat is wat ik nodig heb :)
nu nog ff de $string aanpassen voor de texstbox en dan nog ff contact maken met de database, en dan is deze site ook klaar :D...

Heel erg bedankt,

JB'tje.
 
dammn, ik heb nu een aantal array's en ik noem ze
$attack_naam
$attack_shell
$attack_buy
$defense_naam
$defense_shell
$defense_buy
$SP_naam
enz.
nu wil ik ze allemaal gebruiken, maar het is makkelijker om ze afgekapt in een array te zetten
$array = array($attack_, $defense_, $SP_, $WA_)
nu zijn dit geen $'en (er staat nix in) maar als je er nou b.v. 'naam' achter zet dan is het wel iets.
maar, als ik er iets achter wil plakken $attack = $attack . 'naam' dan kan dit niet uitgelezen worden als een $.

oftewel
PHP:
<?PHP
$array = array(1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 );
$array1 = array($arr);
foreach($array1 AS $array1)
{
$array1 = $array1 . ay;

printf($array1);

}
?>
dit geeft ' ay ' en ik moet dan de inhoud van $array tezien krijgen. hoe kan ik dit wel doen
(sorry voor de slechte uitleg, weet niet hoe ik het anders moet zeggen... :) Ik hoop dat je het snapt)

JB'tje
 
Na vier keer het eerste gedeelte van je post te hebben gelezen dacht ik dat ik 't snapte ... Kom je met zo'n ongelofelijk wazig voorbeeld aanzetten :D

Iets duidelijker aub :p
 
Ik zal het nog eens proberen.

ik heb een heleboel 'dingen'(sessions en array's) die allemaal beginnen met 'attack_' b.v. $_session['attack_1'] (<-- dit is een session dat uit de database is gehaald.) hierop volgen ze met 2,3,4,..,12 (in plaats van de 1 die er staat.)
ik heb ook een aantal array's: $attack_naam, $attacj_shell, $attack_buy een $attack_strenght.

deze varriabelen beginnen allemaal met "attack_"
dit is hetzelfde als bij "defense_", "SP_" en "WA_"
als je hier een getal (1,12) achter zet en in een session plaatst, dan heb je een getal (hoeveel je er van hebt.) en als je er $ voorzet en b.v. "naam" of "shell" achter zet dan krijg je een $.

nu is het probleem dat als je er een string van wilt maken, dat de string geen string is maar een naam met een $ teken ervoor.

oftewel, als je dit hier beneden hebt, dan werkt het niet.

PHP:
<?PHP
$array = array(1 => "attack_", 2 => "defense_", 3 => "SP_", 4 => "WA_");
foreach($array AS $getal => $naam)
{
// $naam is hier dus b.v. attack_. Als je hier een session van wilt maken heb je dit:
echo  $_session[$naam . '1'];
// nu is er een bestaande session aangeroepen, en die drukt hij ook af. dit werkt.
// als je nu de $ wit hebben, dan werkt dat niet....
// aangezien de $ een array is zou dit moeten kunnen
  foreach('$' . $naam . 'buy' AS $getal => $buy)
  {
  // nu zou je dit rijtje gewoon moeten kunnen afdrukken
  echo 'Wapen '. $getal . ' kost '. $buy . ' gold';
  // maar het probleem is dus dat " '$' . $naam . 'buy' " niet geaccepteerd word... en daar moet ik een oplossing voor hebben :)
  }


}
?>
ik hoop dat het nu wat duidelijiker is, en dat het voorbeeld ook goed is :D

JB'tje :thumb:

p.s. die site van jou is erg mooi geworden!!! en dat idee van "Statz" is een zeer goed idee.... ga zo door!!!
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door JB'tje
ik heb ook een aantal array's: $attack_naam, $attacj_shell, $attack_buy een $attack_strenght.
Maak daarvan sessiesleutels ? :)
PHP:
$_SESSION['attacj_naam'] = array('...');
$_SESSION['attacj_shell'] = array('...');
$_SESSION['attacj_buy'] = array('...');
$_SESSION['attacj_strengtht'] = array('...'); // Tis 'strength', niet 'strengtht', maar dat ff terzijde :P
En hetzelfde met defense_, SP_ en WA_ :)
p.s. die site van jou is erg mooi geworden!!! en dat idee van "Statz" is een zeer goed idee.... ga zo door!!!
Danke, kep d'r m'n best op gedaan ... :D
Binnenkort post ik 'm wel (nog) eens bij promotie ofzo ;)
 
tja, er kunnen natuurlijk ook makkelijke oplossingen zijn voor lastige proplemen :rolleyes:

bedankt... :)

JB'tje

-----------------------
nog een vraagje voordat deze pagina echt klaar is...
ik heb een drukknop, en a;s ik daar op klik is het de bedoeling dat er iets 'gekocht' word. dit werkt maar het gebeurt zo:

'k druk op de knop -> pagina word herladen en verder zie ik geen verandering.
-> 'k druk op F5 -> nu zie ik pas dat ik iets gekocht heb.
hoe kan ik het o maken dat de 'tussenstap' van het op F5 drukken niet meer nodig is???

JB'tje :D
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door JB'tje
hoe kan ik het o maken dat de 'tussenstap' van het op F5 drukken niet meer nodig is???
Je code aanpassen zodat hij 't meteen laat zien :)

Noot: Als je met cookies werkt, deze vereisen een pagina refresh om actief te werken. Hou hier dus rekening mee :)
 
jep, het werkt, en de site is nu af :cool:
nu de rest nog :D

JB'tje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan