Ik zal het nog eens proberen.
ik heb een heleboel 'dingen'(sessions en array's) die allemaal beginnen met 'attack_' b.v. $_session['attack_1'] (<-- dit is een session dat uit de database is gehaald.) hierop volgen ze met 2,3,4,..,12 (in plaats van de 1 die er staat.)
ik heb ook een aantal array's: $attack_naam, $attacj_shell, $attack_buy een $attack_strenght.
deze varriabelen beginnen allemaal met "attack_"
dit is hetzelfde als bij "defense_", "SP_" en "WA_"
als je hier een getal (1,12) achter zet en in een session plaatst, dan heb je een getal (hoeveel je er van hebt.) en als je er $ voorzet en b.v. "naam" of "shell" achter zet dan krijg je een $.
nu is het probleem dat als je er een string van wilt maken, dat de string geen string is maar een naam met een $ teken ervoor.
oftewel, als je dit hier beneden hebt, dan werkt het niet.
PHP:
<?PHP
$array = array(1 => "attack_", 2 => "defense_", 3 => "SP_", 4 => "WA_");
foreach($array AS $getal => $naam)
{
// $naam is hier dus b.v. attack_. Als je hier een session van wilt maken heb je dit:
echo $_session[$naam . '1'];
// nu is er een bestaande session aangeroepen, en die drukt hij ook af. dit werkt.
// als je nu de $ wit hebben, dan werkt dat niet....
// aangezien de $ een array is zou dit moeten kunnen
foreach('$' . $naam . 'buy' AS $getal => $buy)
{
// nu zou je dit rijtje gewoon moeten kunnen afdrukken
echo 'Wapen '. $getal . ' kost '. $buy . ' gold';
// maar het probleem is dus dat " '$' . $naam . 'buy' " niet geaccepteerd word... en daar moet ik een oplossing voor hebben :)
}
}
?>
ik hoop dat het nu wat duidelijiker is, en dat het voorbeeld ook goed is
JB'tje :thumb:
p.s. die site van jou is erg mooi geworden!!! en dat idee van "Statz" is een zeer goed idee.... ga zo door!!!