Probleempje met geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

markjantjuh

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2011
Hallo,
Ik heb een Dell Optiplex 745 en daarop een monitor aangesloten: de HP 1730. De HP 1730 heeft geïntegreerde speakers. Maar ik krijg die niet aan de praat. Het ligt niet aan de computer want als ik oordopjes in de aansluiting stop dan hoor ik wel geluid door mijn oordopjes. Ik heb Windows XP SP3
Hoe kan ik dit aan de praat krijgen?

Laatst bewerkt:
Kijk even in het menu van je monitor of daar iets staat over audio.

Daar staat niets over audio. Ik heb deze monitor overigens 2 jaar eerder ook gebruikt met een andere PC en toen werkte het wel.

en je hebt een extra (audio)kabeltje al in gebruik voor de monitor?
VGA/DVI stuurt nl géén audiosignalen door ...

En waar heb je de dopjes in gestoken dan, in de opening aan de monitor of aan de PC ...

en je hebt een extra (audio)kabeltje al in gebruik voor de monitor?
VGA/DVI stuurt nl géén audiosignalen door ...

En waar heb je de dopjes in gestoken dan, in de opening aan de monitor of aan de PC ...

Ok ik denk dat ik dan zo'n kabeltje nodig heb(kan me niet herinneren dat ik die nodig had maar ok)
Ik heb de dopjes in de PC gestoken

dat kabeltje, waarschijnlijk eentje met 2 3,5 mm jack, daar moet de de monitor met je pc verbinden ..

Je moet al even kijken of die ook op jouw monitor past ..
Zo ja, dan is het zeer waarschijnlijk dat die kabel de juiste is.
Is er bij jou niet een winkel in de buurt die zoiets ook heeft??

Er zit een groene aansluiting in die vorm aan de achterkant, dus ik denk dat dat hem is.

Overigens heb ik nog een (heel) klein probleempje, als ik mijn oordopjes in de computer heb hoor ik altijd een lichte ruis, ook al heb ik geluid gedempt. Tijdens het luisteren van muziek hoor ik het (bijna) niet, dus het is niet zo'n enorm probleem, maar wat kan ik hieraan doen?

Ikzelf denk dat het de 'kwaliteit' is van de gebruikte audiochip in je pc, ik had er bij mn ouwe pc ook last van en heb dr toen een (voor mij) goede geluidskaart ingedaan, de ruis was ik kwijt, de muziek was helderder en mooier dan van de onboard chip ..

Ikzelf denk dat het de 'kwaliteit' is van de gebruikte audiochip in je pc, ik had er bij mn ouwe pc ook last van en heb dr toen een (voor mij) goede geluidskaart ingedaan, de ruis was ik kwijt, de muziek was helderder en mooier dan van de onboard chip ..

kan ik ook een externe geluidskaart aansluiten en zo de ruis weghalen, of moet ik een interne geluidskaart gaan aansluiten?
Ik denk btw dat het aan de microfoon ingang ligt, want als ik dat schuifje omhoog doe in de mixer hoor ik dat in mijn oordopjes.

Je zou een externe geluidskaart kunnen proberen, maar ik denk niet dat de kosten tegen de voordelen opwegen ...

Als je er mee kan leven wel ..., je zou natuurlijk een externe kunnen kopen en als deze je toch niet bevalt, weer terug kunnen sturen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan