• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleempje met Microsoft Date and Time Picker Control 6.0 (SP6) Excel 2010 UK

Status
Niet open voor verdere reacties.

assessor

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2007
Berichten
184
Ik gebruik deze 'Date and Time Picker Control' om een gekozen datum in de gelinkte cel te plaatsen, de control zelf verklein ik totdat alleen het knopje zichtbaar is.
Dit werkt op zich wel goed maar...

Als de sheet op een andere (niet alle) PC wordt geopend is ineens het font van de control van Arial 11 naar Arial 102 gegaan en genereert een enorme kalender die niet op een scherm past.

Een tweede probleem is dat ik altijd short date (dd-mm-yyyy) in mijn cel krijg wat ik ook verander aan cel of control datum instellingen en 'masks'.

Als iemand mij een zetje in de goede richting kan geven graag.

vast dank, Jos
 
Ik zelf ben geen voorstander van de Microsoft Date and Time Picker Control. Waarom? Omdat, in jouw geval (office pakket), moet je altijd beschikking over Access hebben. Vaak is dit ook de oorzaak van de problemen hiermee.
Persoonlijk zou ik een kalender gebruiken die geprogrammeerd is met VBA. Zelf gebruik ik de kalender in bijgevoegd bestand. Natuurlijk heb ik deze zelf hier en daar aangepast, maar dit is het origineel.
 

Bijlagen

  • __calender.xlsm
    26,4 KB · Weergaven: 344
Dank je spaarie, ik ben bekend met wat je schrijft, ook met het programmaatje. Ik was dit al eerder in een van jouw reacties tegen gekomen toen ik op het forum zocht naar een antwoord. Het kalender programmaatje houd ik achter de hand. Alle PC's waarop deze 'programma' moet draaien hebben Access geïnstalleerd dit is dus geen probleem. Ik vind de Calendar picker professioneler ogen dus wil ik dat eerst werkend proberen te krijgen. Dank voor je reactie.
Jos
 
@spaarie

Jouw kalender geprgogrammeerd in VBA, werkt prima. Kan de maandaanduiding ook in het Nederlands?

mvg,
tkint
 
De maandaanduiding is toch in het Nederlands? Anders moet je denk ik de land/taalinstelling wijzigen. De dagen staan wel in het Engels. Deze kan je eenvoudig in het formulier zelf aanpassen.
 
@VenA

Bedankt voor de tip. Ik had het niet opgemerkt dat de dagnamen labels waren. Heb dit aangepast naar mijn wensen.:)

mvg,
tkint
 
Ik gebruik deze 'Date and Time Picker Control' om een gekozen datum in de gelinkte cel te plaatsen, de control zelf verklein ik totdat alleen het knopje zichtbaar is.
Dit werkt op zich wel goed maar...

Als de sheet op een andere (niet alle) PC wordt geopend is ineens het font van de control van Arial 11 naar Arial 102 gegaan en genereert een enorme kalender die niet op een scherm past.

Een tweede probleem is dat ik altijd short date (dd-mm-yyyy) in mijn cel krijg wat ik ook verander aan cel of control datum instellingen en 'masks'.

Als iemand mij een zetje in de goede richting kan geven graag.

vast dank, Jos

Ik ben erg blij dat iedereen hiermee geholpen is maar ik zit nog steeds met mijn oorspronkelijke vraag, vooral met het datum vraagstuk.
 
Beste,

Plaats een voorbeeldbestand. Zo hoeven wij geen bestand te ontwikkelen om de oplossing te kunnen testen.

mvg,
tkint
 
Zie bijlage...

De datepicker dumpt de datum in cel E4, ik wil het format echter hebben zoals in cel E2 dus "dd mmm yyyy" en niet "d-m-yyyy"
Krijg het echter niet voor elkaar dat de datepicker de juiste format genereert.

vast dank, Jos
 

Bijlagen

  • datepicker.rar
    13,8 KB · Weergaven: 120
Beste,

In bijlage een voorbeeldbestand waarbij de kalender werd geprogrammeerd door forumlid Spaarie. De datumnotatie is aanpasbaar.

mvg,
tkint
 

Bijlagen

  • kalender_vbacode_Spaarie.xlsm
    32,1 KB · Weergaven: 176
toch wel:

Code:
Sub M_snb()
   cells(4,5).value=cells(4,5).value
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan