Probleempje met mijn videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobinT

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 apr 2008
Hoi,

Ik heb een gevoel dat mijn videokaart kapot is, ik had een maand of 5 me pc niet meer gebruikt omdat hij niet meer opstartte, nou heb ik de pc onlangs laten maken en nieuwste drivers geinstalleert voor moederbord en videokaart. Nou wou ik mijn pc eens testen en heb ik Crysis geinstalleert.
Alles deed het prima op low tot medium settings, maar ineens crashte het spel.
Mijn beeld werd zwart en me pc reageerde heel langzaam. Het beeld kwam na een tijdje weer terug en na een paar seconden stond er "No signal input".

Ik rebootte de pc en er zaten allemaal blauwe vierkanten in beeld tijdens het opstarten, tijdens het laden van windows waren het groene verticale strepen door het beeld.

Daarna kreeg ik een blauw scherm met "nv4_disp.dll infinite loop"-error. volgens veel forums niet veel aan te doen. Ik duwde weer op de reset knop en er kwam een luide piep uit mijn pc.

Dit keer kreeg ik een ander blauw scherm. iets over het beeldscherm adapter of iets dergelijks. De code heb ik opgeschreven, en kan de code erbij zetten als het nodig is.

Ik heb de pc nu een dag niet aangehad, als ik de pc nu opstart doet hij het normaal voor een uurtje of 2. Daarna gaat het beeldscherm weer aan en uit en dan bij het rebooten heb ik weer vreemde strepen en blokken in beeld.

Ik ga de pc a.s. zondag formateren en alle drivers opnieuw installeren, als hij het daarna niet doet koop ik een nieuwe videokaart.

systeem:
AMD Athlon 64 x2 dual core 4200+ 2.2ghz
2x 1gb ram
geforce 7900 gs 256mb

Nu heb ik 2 vragen:

1) Is mijn videokaart kapot of ligt het aan iets anders?
2) Als mijn videokaart kapot is, past de gigabyte nvidia geforce 8800 gt in mijn pc? (mijn moederbord is ook van gigabyte.)

hopelijk heeft mijn verhaaltje geholpen haha :D

groetee,

RobinT

Ik heb vrij weinig verstand van hardware, maar het klinkt mij in de oren alsof de koeling van je videokaart niet goed werkt, omdat je zegt dat als je hem een dag uit laat, en dus af laat koelen, hij weer twee uur werkt, waarna de video kaart weer raar gaat doen. Verder zou ik het echt niet weten... succes!!:thumb::thumb:

maak de contacten van je videokaart eens schoon, kan zijn dat die vuil zijn.

Bedankt voor de snelle reacties, ik ga het meteen proberen. :thumb:

edit: ik heb in de koeler en alle contacten een beetje geblazen. Het is nu afwachten geblazen :confused:

edit2: na een kwartiertje op internet, kwam er rondom mijn pijltje groene puntjes, waarna het beeld weer uitviel. na het resetten keeg ik weer een blauw scherm:

"Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computers opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegegeven, kunt het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer of er voldoende schijruimte beschikbaar is. Schakel het stuurprogramma uit, wanneer dit in het stopbericht is opgegeven, of raadpleeg de fabrikant voor een bijgewerkte versie. vervang zo nodig de beeldschermadapter.

Raadpleeg de hardwareleverancier voor een eventuele bios-update. Schakel de bios-geheugenopties als Caching of shadowing uit. Als u de veilige modus wilt gebruiken om onderdelen te verwijderen of uit te schakelen en start de computer opnieuw op. Druk vervolgens op F8 om geavanceerde startopties te kiezen en selecteer de veilige modus.

Technische informatie mogelijk in het engels

*** STOP: 0x0000007E (0xC0000005, 0x8052A8f8, 0xBAD070F0, 0xBAD06DEC"

iemand suggesties? =(

Laatst bewerkt:
Als ik dan nog eens op reset duw krijg ik een ander blauw scherm:

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergeven, kunt het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer of alle nieuwe hardcore en software op de juiste wijze is geinstalleerd. Is dit een nieuwe installatie, vraag de leverancier dan of er nieuwe windows-updates zijn die u nodig hebt.

Als de problemen zich blijven voordoen, dient u alle nieuwe hardcore en software te verwijderen of uit te schakelen. Schakel de bios-geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopieen uit.

Als u voor het verwijderen of uitschakelen van onderdelen de veilige modus moet gebruiken, dient u de computer opnieuw op te starten, op F8 te drukken om de geavanceerde opstartopties te selecteren en vervolgens de veilige modus te kiezen.

Technische informatie (mogelijk in het engels)

***STOP: 0x00000050 (0xC9877014, 0x00000000, 0x8052A8F8, 0x00000000)

Toen ik de pc heb laten maken is er wel een SATA harddisk geinstalleert. De harddisk die er al inzat is geen SATA en zit er nog steeds in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan