Probleempje met nieuw gebouwde pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerrit77

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2010
Berichten
63
Ik heb een pc in elkaar gebouwd maar ik heb denk ik een klein probleempje en ik hoop dat iemand mij daar mee kunt helpen.

Alles loopt prima en hij is zo snel als de brandweer.
Als ik windows 7 heb geïnstalleerd is alles oké, dan zet ik de dvd met de drivers van het MOB erop dan werkt meteen de dvd brander niet meer, als ik de dvd met VGA drivers wil installeren.
In apparaat beheer is de naam van de dvd brander ook niet meer er staat dan alleen maar dvd-cd rom apparaat terwijl er voor de update van de drivers nog gewoon van de naam van de optische drive stond.

Ik heb dit nu even opgelost door eerst de VGA drivers te installeren en dan de MOB drivers, het werkt nu goed maar ik kan helaas nog geen gebruik maken van de dvd brander, deze gaat wel open en even brand er een lichtje dat weer uitgaat.
Ik heb ergens gelezen dat het misschien aan de ssd schijf update kan liggen, ik heb nl. als systeemschijf de Crucial mx100 240 gb in gebruik.
Hij geeft ook nog aan, “de Microsoft management console reageert niet” in apparaat beheer.

Ik heb ook de SSD ge-updatet maar het blijft nog altijd hetzelfde, zou deze soms defect zijn en ook met een andere windows 7 geïnstalleerd werkt het niet.
Ook heb ik een andere optische drive geprobeerd maar het probleem bleef hetzelfde.
Als het probleem blijft wil ik het proberen met een win 7 systeem op een normale HD te installeren, kijken of dit misschien mijn probleem oplost.
Maar het fijnste zou ik vinden als iemand mij een oplossing wilt mailen :shocked:

Mijn systeem is:
Cooler Master Midi Tower Case - Silencio 452 (No PSU) Mat Zwart
Asus ATX MB Intel S1151 - Z170 Pro Gaming
Intel Core i5-6500 S1151 Quad-Core Boxed Processor
Corsair Vengeance LPX DIMM DDR4 2133 CL13 - 8 GB (2 x 4 GB) Black
MSI VGA Nvidia GeForce - GTX 950 GAMING 2G PCI-E
Cooler Master GM Series Power Supply G550M - 550 Watt
Crucial MX100 - SSD - 240 GB SYSTEEM SCHIJF
Seagate Desktop HDD - 3.5i SATA III HDD, 1 TB
Sony Optiarc dvd brander AD-7241S

Kan iemand mij verder helpen aub :d
 
Waarom zou het aan de SSD liggen? ik zou eerder de SATA drivers van je moederbord verdenken. Meestal kun je de moederbord drivers ook per stuk updaten. Als je alles uitvoerd behalve de SATA drivers gaar het dan wel goed?
 
Bedankt voor uw reactie op mijn vraag en ik denk dat uw idee niet zo slecht is. Ik wacht nog even op reacties anders zal ik windows opnieuw installeren en het MOB aangepast installeren.
Ik moet wel nog even uitzoeken waar die zitten omdat dvd normaal automatisch installeert. (De sata drivers zijn toch de chipset drivers of niet?)
 
Misschien wat overbodig maruhm: kabeltje van de dvd-brander, zit die ook goed?
 
Ik heb alle drivers geinstalleert en alle sata aansluitingen zijn SATA 6.0 Gb/s connectors.
Bios Ver. 0231
Ik denk dat ik beter alle installaties probeer te verwijderen en dan opnieuw de installatie aangepast uitvoer zoals jij uitlegt, dan hoef ik misschien Windows niet opnieuw te installeren.
Hoe kan ik dat het beste doen?
 
Vroeg aan WELKE sata aansluitingen wat zit, in de bios is er heel wat in te stellen voor SATA 1 en 2 poorten.

Zou ook de bios updaten, kan gewoon in windows.

Zou niet weten wat een nieuwe install zou verbeteren en niets in de logboeken gevonden?
Was SP1 en alle updates al geïnstalleerd?

Die was ook geïnstalleerd?
Management Engine Interface V11.0.0.1136
Zijn de drivers van de website niet nieuwer?
 
Ik heb de nieuwste bios en ook sp1 etc geinstalleerd.
Ik wil het nu even gewoon proberen maar ik weet niet of het volgende goed is.
Ik wil de batterij van het moederbord even verwijderen en dan opnieuw erin zetten. Is dan de bios weer in de originele fabriek uitvoering (system factory defaults) ?
 
Zit een CLR_CMOS jumper ervoor op het moederbord, doen met de stekker eruit maar die staat al na een bios update op default......
Snap alleen niet al die handelingen, je kunt de bios instellingen met het manual in de hand nalopen.

En echt antwoord op de vragen geef je niet, waarom niet?
 
Ik zal het maar zo zeggen, ik vraag hier op deze site een oplossing voor mijn probleem en ik krijg alleen maar tegen vragen die ik moet beantwoorden.
Dus ik kap er maar mee en zoek wel verder op internet.
 
Het probleempje is voorlopig opgelost.
De bios is nu up to date.
Ik heb de moederbord drivers een voor een geïnstalleerd en telkens gecontroleerd of de optische schijf nog werkte.
Alles drivers op een na die ook Lange Pier al aangaf dat deze problemen kon geven nl. de Rapid storage driver veroorzaakte het probleem.
Dus deze niet geïnstalleerd en nu werkt alles, ik moet alleen uitzoeken of ik de Rapid storage driver ergens voor nodig heb.
Alleen heb ik nu een interne HD die ik niet gebruiken of formateren kan omdat ik daar de melding krijg "tegen schrijven beveiligd" dus moet ik nog even verder zoeken hoe ik deze schijf weer kan gebruiken, misschien weet iemand hoe te doen.
 
Ik zal het maar zo zeggen, ik vraag hier op deze site een oplossing voor mijn probleem en ik krijg alleen maar tegen vragen die ik moet beantwoorden.
Dus ik kap er maar mee en zoek wel verder op internet.

Tja, je wilt geholpen worden door een helderziende, die zitten hier niet.
Maar goed, sterkte met je problemen.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan