probleempje met pc's verbinden via crosslink kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

superwurm

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2002
Berichten
211
Hoi,

ik heb 2 w2k pc's die ik met elkaar heb verbonden via een hub.
Maar nu zei iemand in de computerwinkel dat je 2 pc's ook met elkaar kan verbinden via een crosslink kabel, zonder hub ertussen.
Nou heb ik er dus eentje gekocht. Volgens de verkoper hoefde ik niks aan de netwerksettings te veranderen.
Maar na het inpluggen van beide kabels, gebeurde er niks. Bij beide pc's zag ik een rood kruisje door de icoontjes.

Ik ha dit in het verleden ook al gedaan, en toen werkte het ook niet

wat doe ik fout?
 
Ik weet wel dat je bij Win9X ics (internet Connection Share) moet installeren. Dit doe je eenvoudig door in het menu Software Windows onderdelen installeren te kiezen.
 
Ik had nog wat handleidingen in Word formaat...als bijlage iets te groot zal ik ze mailen?
 
Laatst bewerkt:
Hallo superwurm.

Ik denk dat de fout eerder te vinden is in de automatsche mediatype selectie van de netwerkkaart

Wat sinds waneer je ICS moet instaleren om een netwerkverbinding te kunnen maken, weet ik niet maar volgens mij onzin. Sorry r.vink.

Het veranderen van de automatische mediatype instelling ga je als volgd te werk.

"Start" -> "Configuratie" -> "Netwerkverbindingen" -> rechts klikken op de lan verbinding die je wilt instellen -> "Eigenschappen" -> tablad "geavanceerd" kiezen -> In het veld "Eigenschappen" klik je op "Mediatype" -> In het veld "Waarde" kies je de snelheid die bijde netwerkkaarten aan kunnen -> ok.

Want het volgende gebeurd als ze automatisch staan. De computer wordt aan gezet, de netwerkkaart zie geen netwerk of een netwerk die die niet aan kan.

Hoop dat ik voldoende heb uitgelegd. Later kun je ze altijd nog weer via de hub aansluiten, je hoeft hiervoor niet de instelling voor terug te zetten.

Groeten Erik Rothuis

p.s. Geloof jij verkoopmannetjes???????
 
dankjewel
helaas doet hij het nog steeds niet

hoe weet ik hoeveel ze aankunnen? Ik heb value op 100 gezet

verkoopmannetjes geloven? Ik ben zelf verkoper geweest. Normaal gesproken moet je als verkoper er van uit gaan dat alleen tevreden klanten terugkomen. Dus ik neem aan dat deze verkoper dat principe ook wel hanteert.
Alleen autoverkopers moet je wantrouwen :)
 
Hallo superwurm.

Heb je hem op bijde pc´s ingesteld en op 100Mb/sec full of half duplex gezet?

Als je het op bijde hebt ingesteld verlaag het dan eens, bij sommige netwerkkaarten wil full duplex peer to peer niet werken.

Groetjes Erik Rothuis
 
ok thnx
ik ga het morgen ff uitproberen
ik laat jullie het resultaat weten
thnx 4 help
 
Geplaatst door Roto:

Wat sinds waneer je ICS moet instaleren om een netwerkverbinding te kunnen maken, weet ik niet maar volgens mij onzin. Sorry r.vink.

Beste Roto,

Je hoeft je echt niet te verontschuldigen hoor. Je hebt volkomen gelijk. Ik ga er echter(misschien ten onrechte) van uit dat als iemand een 2e pc aansluit je op die pc ook moet kunnen internetten. Indien dit niet zo is dan kan superwurm dit ics onderdeel dus vergeten.
 
trouwens, het expiriment met de crosslink kabel is niet gelukt
heb nu een switch gekocht
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan