probleempje met presonus studio one

Status
Niet open voor verdere reacties.

wildenberg

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2015
Beste forumleden, ik hoop dat ik dit in het goede subforum plaats, ik heb namelijk een probleempje met een programma dat ik voor muziekproductie gebruik: presonus Studio One 3, dit draai ik op een windows 7 computer.

Ik heb ontdekt dat studio one 3 raar gaat doen met de selectieschermen wanneer ik een 2e beeldscherm aan mijn pc hang.

normaal gesproken klapt het 'selectieblokje' (zo'n ding wat tevoorschijn komt als je op de rechtermuisknop klikt ) gewoon langs de cursor tevoorschijn.

Wanneer ik een 2e scherm aansluit verschijnt dit blokje altijd in het midden van het scherm, waar mijn muis dan ook is. Ik heb een screenshot gemaakt om mijn het wat duidelijker te maken:

bv2.jpg

Het venstertje met de kleuren hoort gewoon bij mijn cursor uit te klappen maar zoals je ziet verschijnt het in het midden van het scherm, alle andere vensters gedragen zich hetzelfde, wat heel irritant is...

Ik heb al contact gehad met de support van presonus maar zonder succes, ook ben ik laatst overgestapt van de 32 bit naar de 64 bit versie van S1. Maar helaas deed het probleem zich weer voor.

Heeft iemand meer hier ervaring mee?

Hoi,

Dit is geen presonus probleem maar iets met de instellingen van uw tweede scherm. Ga daar maar eens snuffelen. Eventjes de diverse instellingen uitproberen (dupliceren, uitbreiden etc.) en zien wat het beste werkt voor jou behoeften.
Succes

Greetz

Nou via de opties van windows zelf ben ik zo doorheen, inderdaad dupliceren/uitbreiden resolutie en dat was het wel zo'nbeetje..
ik heb gemerkt dat wanneer ik dupliceer dat de vensters zich normaal gedragen, wanneer ik uitbreid (wat de bedoeling is) gaan ze weer flippen.
De vensters van windows zelf doen het wel gewoon..

Ik zit nu te kijken nog een programma wat beeldschermopties bevat, AMD Catalyst Control Center, dit zal wel standaard op de PC hebben gestaan..
Misschien een ideetje om dat te verwijderen of is dat geen slim plan?

Hoi,
AMD Catalyst Control Center zou ik niet verwijderen.
Bekijk eens volgende www.displayfusion.com
Hebben een gratis versie waar je mee kan stoeien.
Greetz

Nope met die displayfunction kom ik ook niet verder,
ik heb ondertussen ook al 2 verschillende beeldschermen, alle mogelijke kabelcombinaties (HDMI/VG/DVI) en zelf nog een extra videokaart erbij gestopt maar niks lijkt te helpen..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan