probleempje met snelkoppeling

• Onderwerp starter Onderwerp starter jimmy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jimmy

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb op mijn bureaublad een geel mapje staan. Als ik dat open, krijg ik alle snelkoppelingen te zien, die iets met internet te maken hebben. Internet explorer, verbinding maken, leech-ftp, Azureus, XNews, email, Mozilla etc. etc.
Dat werkt allemaal prima! Alle programma's starten foutloos op.

Nu heb ik Emule geinstalleerd, en als ik dat opstart vanuit Total Commander, (emule.exe aanklikken) gaat dat prima! Maar nu heb ik via Total Commander het emule.exe icoontje met mijn muis in het bureaublad gezet (met CTRL-toets, en slepen) en daarna in het internetmapje gezet.Gewoon een snelkoppeling gemaakt dus.

Als ik nu start vanuit die snelkoppeling dan begint Emule weer helemaal van voren af aan, met de configuratie-wizard. Er gaat dus iets mis met die snelkoppeling. Maar wat? Weet iemand wat ik fout doe?

Als ik een snelkoppeling op mijn Bureaublad wil zetten ga ik in Windows Verkenner naar de exe-file van het programma, verklein Windows Verkenner, ga op dat exe-bestand staan, sleep met de rechtermuisknop naar een lege plek op het Bureaublad, laat de muis los en kies in het submenu wat dan verschijnt: Hier snelkoppeling maken.
Wat jij gedaan hebt is waarschijnlijk Hierheen kopieeren, of Hierheen verplaatsen.

Sorry dat ik even tussen kom, maar dan ben je meestal die exe kwijt uit je map, je kunt met rechtermuisklik, en kiezen voor kopieëren naar buroblad, een snelkoppeling maken, naar die exe, en dan werkt Emule gewoon, met de configuratie, die je had ingesteld.

Nu heb je die exe juist uit de map gehaald, en gaat hij een nieuwe configuratie aanmaken, de emule.exe, werkt zonder verdere bestanden, vandaar dat hij gewoon werkt, probeer het maar met andere exe files, die zullen niet werken, als deze ook afhankelijk zijn van bestanden uit die map, waar die exe vandaan komt.

Ik denk ook dat hij het exe-bestand naar het Bureaublad gekopieerd heeft.

Ja, dat is nog niet zo gek wat je daar zegt. Ik zit dus nu met 2 verschillende exe's.
EEN in de map waar ie thuishoort, en EEN op mijn bureaublad (in dat internetmapje)

Het is in ieder geval NIET zo, dat ik de EXE heb verplaatst want hij staat nog steeds keurig in de emule-map en kan daar ook vanuit opstarten zonder problemen.

Ik zit nu even met een bijna voltooide download, dus ik kan er niet goed bij. Als ik bovenstaande adviezen lees, denk ik dat ik gewoon maar even op mijn bureaublad moet gaan staan, nieuwe snelkoppeling maken, en dan bladeren naar de emule map en op de exe klikken. Ik ga dat zo snel mogelijk proberen.....en laat hier nog even weten hoe het afloopt.

Als ik alle adviezen zo lees, begrijp ik het wel wat beter. Die exe heeft configs nodig, en die kan ie dus niet vinden. Daarom start ie op met wizard.

Zeer bedankt voor jullie reakties!!! :thumb: ik zal nog even iets van me laten horen.

Nog even over dat mapje. Ik zou in jouw plaats van alle met Internet te maken hebbende programma's een snelkoppeling op het Bureaublad plaatsen.
Daarna met muis op Bureablad staan, lege plek, muis rechtsklikken, dan naar Eigenschappen, dan Bureaublad.
Rechtsonder op "Bureaublad nu opruimen" klikken en in het dan zichtbare venster kun je alle programma's aanvinken die je in een map wilt hebben.
(Of had jij het zo ook al gedaan?)

Boeing, zó had ik het niet gedaan, maar dat is natuurlijk ook een manier.

Aan alle ander hulpvaardige help-mij-ers, die tips hebben gegeven: ik ben er helemaal uit. Snelkoppelingen maken is denk ik een heel simpel techniekje, maar omdat we het maar weinig hoeven te doen, is alles niet direkt zo duidelijk. Immers, de meeste programma's vragen bij installatie, of er een snelkoppeling geplaatst moet worden. En dan gaat alles automatisch, en hoef je 'm eventueel alleen nog even te verplaatsen als je 'm in een mapje wil.

Het klopt inderdaad: de complete EXE van eMule stond in mijn mapje, en dat is natuurlijk niet de bedoeling! Die heb ik weggehaald: in Total Commander met linker muisknop een snelkoppeling gemaakt (extensie LNK), weer met zelfde linker muisknop gecopieerd naar bureaublad, van bureaublad naar mapje verplaatst, en de LNK gewist uit de Emule map. Even getest, en via de snelkoppeling loopt eMule als een trein!
Het is eigenlijk heel simpel, maar je moet het wel even weten. Alle andere snelkoppelingen zijn goed, behalve LeechFTP, daar stond ook de complete EXE. Ik weet nu hoe ik dat goed moet krijgen.

Ik heb weer wat geleerd! Bedankt voor jullie reakties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan