Probleempje

PCI probleem

  • Software v.d. geluidskaart kopen

    Stemmen: 0 0,0%
  • Geluidskaart stuk, nieuwe kopen

    Stemmen: 1 100,0%

  • Totaal aantal stemmers
    1
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

Hamburger

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 feb 2003
Berichten
4
Mijn computer is een Compaq presario 5WV275. Bij het opstarten geeft de computer de mededeling " Nieuwe hardware - PCI communication Device windows heeft nieuwe hardware aangetroffen". Op de comp. is in het resente verleden opnieuw Windows ME geinstalleerd. Ik neem aan dat er naar de geluidskaart wordt gezocht. Maar ik kom er niet uit, het programma blijft naar de software vragen. Hoe los ik dit op?Probleempje Probleempje
 
Heb je er een modem inzitten die niet goed geinstalleerd is?
 
Ja, dat is een ISDN modem ook van Compaq. Dit modem werkt, anders kon ik nu niet mailen.
 
Is je PC ± 4-5 jaar oud?
Gebruik je een intern ISDN ? Is dat zeker?

Met Compaq en geluidskaarten zijn bijna altijd wat problemen.
In algemeen gebruikt Compaq (als ik me niet vergis) ESS kaarten.
Om zeker te zijn (je hebt ME nu) check dit:

Start/Programma's/Bureau-accessoires/Systeemwerkset en kies: Systeeminfo.
Kijk hier bij geluidskaarts. Daar staat de exacte type.
Wat staat daar? Exacte type ?

grtz
falco
 
Het is de Sound Max Integrated Digital Audio geluidskaart
Fabrikant: Analog Devices Ink
Melding bij stuurprogramma is: C:Windows system 32 vxd: niet beschikbaar. Overigens, het geluid doet het wel. Maar de melding bij opstarten blijft gelijk (nieuwe hardware gevonden PCI zoekt naar software en kan deze op de computer niet vinden (zie eerste bericht)
 
Het is de Sound Max Integrated Digital Audio geluidskaart
Fabrikant: Analog Devices Ink
Melding bij stuurprogramma is: C:Windows system 32 vxd: niet beschikbaar. Overigens, het geluid doet het wel. Maar de melding bij opstarten blijft gelijk (nieuwe hardware gevonden PCI zoekt naar software en kan deze op de computer niet vinden (zie eerste bericht)
PS. Sorry ik vergat nog te vermelden dat de PC 2 1/2 jaar oud is en het is echt een externe ISDNmodem
 
Hi Hamburger!
Download de drivers uit het link van Fun Zip (top link voor jou). Instaleer deze volgens de gegevens op dat pagina.

Het 'probleem' van ME is dat deze gebruikt maakt van vervangende drivers. Hierdoor krijg je soms de foutmeldingen. Het is meestal is het mogelijk om de drivers te vinden. Via systeeminfo de naam van apparaat opzoeken (bijv. beeldscherm). Je gaat dan via Google de fabrikant opzoeken. Deze hebben vaak een driver download sectie.

Over dat ...32.vxd niet beschikbaar maak je je niet druk. Ik heb dat gecheckt, het hoort in feite bij W98.

Wat je modem (ISDN) betreft: deze moet als netwerkadapter staan bij Windows. Maar ik neem aan dat dit al zo is anders kon je niet op Internet.

grtz
Falco
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan