• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleempje

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mr. Q
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr. Q

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2004
Ik heb een probleempje met sorteren.
Hier is het excell bestand http://users.pandora.be/Mr.Q/Beker VDF.xls
als je dit effe wil bezien dan begrijp je mijn vraag ook.

In de poules vul ik gewoon de naam van de ploegen in en bij wedstrijden verwijs ik naar die cellen (=B7 etc).
Nu als ik de poules sorteer (na de gespeelde wedstrijden) staat de bv ploeg1 niet meer in cel B7 maar bv op cel B9 en daardoor veranderen de namen bij de wedstrijden ook (verwijzing =B7 krijgt dan een andere ploeg). Kan ik de cel K5 naar =B7 verwijzen maar dan zodanig dat als de inhoud van B7 verplaatst wordt de verwijzing in K5 mee verandert, dus bv

B7 is ploeg1 K5 +B7
na sorteren komt ploeg1 op B9 dan zou K5 automatisch naar B9 moeten verwijzen.

Kan men dit zonder omwegen bereiken.

Als je in een cel naar een andere verwijst worden beide cellen aan elkaar gekoppeld.
Dit wil zeggen dat: wanneer de inhoud van de cel waar men naar verwijst verandert, de inhoud van de cel met daarin de celverwijzing eveneens verandert.

Ik denk dat de enige oplossing, en dat is geen grote ingreep, erin bestaat de namen van de teams in andere cellen in te geven en naar die cellen te verwijzen.
Selecteer vervolgens die cellen en maak die als volgt op:
Celeigenschappen, Getal en bij Aangepast geef je als type ;;; in. De cellen worden verborgen op je blad en worden ook niet afgedrukt.

Op die manier lukt het wel maar ik dacht dat er mischien een manier was om die cellen vast te zetten zodat als ze gesorteerd worden ze nog steeds de cel positie bleven houden.
vb: B7 B8 B9 B10 en na sorteren B9 B8 B10 B7

Dus de cel nummer absoluut maken ofzo, maar zover ik al heb gezocht gaat dit niet.
Ik ga momentel niet verwijzen maar gewoon de ploegen zelf in de cellen zetten en niet verwijzen.
In ieder geval bedankt voor je reactie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan