probleempje.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

zonnetje10

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mei 2009
Ik heb het volgende probleem:
Een tijdje geleden heb ik mijn contactgegevens in outlook van een ander computer geïmporteerd in mijn huidige laptop (als .pst bestand)
Deze gegevens werden in outlook in een nieuwe folder gezet onder “contacts “(op zijn engels). De bestaande folder “contactpersonen” blijft leeg.
Het gevolg is dat ik mijn adresboek niet kan gebruiken en ik ook niet kan synchroniseren met mijn blackberry (deze verwijst denk ik naar de folder contactpersonen, die leeg is). Ik krijg het niet voor elkaar het pst-bestandje te importeren onder contactgegevens.
Waar heeft dit mee te maken en hoe kan ik dit oplossen?
bvd
zonnetje10

Heb je in de map waar de .pst staat eerst de oude hernoemd naar bijvoorbeeld outlook.old

nee, dat heb ik niet gedaan.
Zou je me gedetailleerd uit kunnen leggen hoe dan te handelen?
Het moet toch mogelijk zijn alle adressen naar de originele "contacten" in de outlookversie te converteren?
Ik wacht met spanning op je antwoord!

Er valt eigenlijk heel weinig aan details te geven.
Stel je hebt een machine waarop outlook staat (gevuld met contacten en honderen oude mails, verwijderde, verzonden en in de INmap staand)
Stel die machine loopt niet lekker meer en je wilt Windows fris opnieuw gaan installeren.
Je kopieert dan de outlook.pst en de archive.pst maar eem amdere schijf, cd, of usb stick.
Je installeert Windows opnieuw na bijv. een format C: en dus installeer je ook office(outlook) opnieuw.
Vervolgens kopieer de oude .pst bestanden naar de nieuwe outlook map.
Voor de veilgheid hernoem je eerst even de beide .pst bestanden (van het nieuwe outlook).
Je start opnieuw op en op je nieuwe installatie heb je al je oude outlook data weer terug.

Wil je echter geen frisse installatie maar wil je naast je huidige outlook gegevens die oude erbij krijgen, dan zal je op de oude machine moeten kiezen voor de export wizzard en op de nieuwe voor import. (Wizzards)

Laatst bewerkt:
dank je voor je uitgebreide uitleg, maar dat heb ik al gedaan......ik weet wel hoe je dat terug moet zetten, alleen krijg ik de contactpersonen niet in de map contactpersonen!
Dat wordt dan in "contacts" gezet. en DAAR zit nu het probleem.
Ze moeten in contactpersonen, anders kan ik er niets mee.

Daarom adviseerde ik je om éérst de reeds aanwezige .pst bestanden te hernoemen naar outlook.old en archive.old. Dán pas die andere .pst en archive.pst kopiëren.

dank je pasja, dat ga ik proberen en morgen laat ik even weten of het gelukt is!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan