probleempjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

JB'tje

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
Berichten
556
2e keer dat 'k alles moet overtypen !!!

Hallo.....

Ik heb weer es een paar porbleempjes....

als eerst: ik heb een manier nodig dat de tekst die men kan intypen in een <textarea> 'goed' in de database komt, met <br> enzo.... weet iemand hoe dat te doen?

verder heb ik bij het Javascript gedeelte van dit forum naar een script gevraagd dat plaatjes snel kan afdrukken en dat je dan een soort filmpje krijgt... ik heb hier een PHP code aan toegevoegd, om de gyperlinken v/d foto's te krijgen in de Javascript code... dit alles werkt perfect op mijn lokale server, maar niet op internet.... kan iemand mij vertellen wat er fout is?
(zie bijlage voor de broncode van de file)

verder wil ik graag een script hebben dat een backup maakt van de database.... en het liefst een die alles in een bijlage zet en per E-mail opstuurd naar mijn E-mail adres.... het eerste gedeelte heb ik al, maar het gedeelte waar de file als bijlage word verstuurd niet... kan iemand mij vertellen hoe dat te doen? of is dat zo lastig dat het de moeite niet waard is? ('k heb ooit eens een e-mail script bekeken waar je e-mails met HTML-layout kon versturen, zag er zeer ingewikkeld uit...)

Gegroet, Jefrey :tumb:
 
Laatst bewerkt:
<form name="f">
<textarea name="ff" ...

var tekst;
tekst = document.f.ff.value;
tekst = tekst.replace(/\r\n/g,'<br>');

De replace vervangt de regeleindes \r\n van een textarea door <br>
Dit is met javascript, maar php zal wel net zoiets zijn, of je kunt het hiermee voorbewerken.


Vr.Gr. Egel.
 
Bedoel je mischien nl2br?
PHP:
".nl2br($text)."

Dit ze je in een echo, en de text wordt weergegeven zoals het in de database is gegaan! (qua enters dan;))
klik!
 
@ Egel
ja, als het goed is moet het zo werken ja.... helaas is mijn internet zo ontzettend traag dat ik zalsnog nix zie, maar ik zal het door iemand laten testen.....

@ eisdatop
ja, die code 'nl2br' kwam ik gister ook tegen in een script... (backup script) ik heb helaas niet gezochd naar de betekenis....
Ik gebruik de code nu en verder zal ik een preg_replace gebruiken om van de <br> \r\n te maken.... dan zal mijn backup-script ook werken ;) (met e-mail en ftp service...)

heel erg bedank voor de hulp,

Gegroet,
Jeffrey
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan