problem met Epub/Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hoogje

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2009
Berichten
87
Hallo,
Op mijn Kobo E-reader staan Epub bestanden.
Als ik deze naar mijn desktop kopieer dan staan ze te boek als epub, maar daar voor staat blauwe Word teken. Bij het openen van een bestaand opent Word en zegt dat er een fout is.
Als ik, legaal een boek download gebeurt hetzelfde.
Tot nog toe werkte alles prima en stond er ook geen W voor.
Wie weet hoe dit kan? Alvast dank voor je hulp.
 
Laatst bewerkt:
Klik met je rechter muisknop op het Epub bestand --> Kies "Openenen met ..." --> Klik op "Kies een andere app" --> Klik op "Meer Apps"

Zoek het programma waarmee je de Epub wilt openen. Als je zeker weet dat het programma het juiste programma is dan kan je eventueel het vakje aanvinken
 
Bij Windows 8 of Windows 10
In Program Files of in Program Files (x86)

Het kan zijn dat je de naam van de maker ziet in plaats van de naam van het programma.
Bijvoorbeeld de videospeler VLC staat in map C:\Program Files\VideoLAN\VLC (je ziet dus VideoLAN en daarin zit VLC)
Je zal dus moeten zoeken naar het programma.

Om het nog lastiger te maken... ook de naam van het bestand kan anders zijn dan de naam van het programma.
Stel je hebt een programma "EBook Reader" dan zou het bestand bijvoorbeeld "winEread.exe" kunnen heten.
 
Laatst bewerkt:
Er is tot nu toe blijkbaar geen enkele Epub software zoals al genoemd is geinstalleerd... en dan valt er ook nog niks te kiezen.
Als je normaliter iets als Calibre installeert wordt die koppeling vrijwel zeker dan gemaakt, weg probleem....

Ik weet echter niet of je Epubs met beperkte rechten (als dat zo is) op de verschillende apparaten kunt openen? Wellicht moet je nog een account voor die rechten aanmaken (via Calibre?).
 
Hallo allemaal,
Dank voor jullie hulp, maar de oplossing is toch ietsje anders.
Op internet vond ik het bericht dat Windows epub bestanden niet meer ondersteunt. Daardoor komt het Word symbool erbij en kun je dus niets meer.
In de W appstore gekeken naar een ander programma. Deze gedownload, geinstalleerd en het vinkje aangezet. Alles werkt nu Perfect. Nogmaals dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan