Problemen Acer Aspire 7738G

Status
Niet open voor verdere reacties.

l104693

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2009
Hallo,

Ik heb meerdere problemen met mijn huidige laptop.

Acer Aspire 7738G
Besturingssysteem: Windows 7 Ultimate X64
Processor: Quad Core 2 Ghz
Videokaart: 1024 MB
Harde Schijf: 500GB
Ram: 4GB

Probleem 1. Als ik mijn geluid hard zet gaat het een soort van rommelen. (de bass)
Probleem 2. Als ik mijn computer aanzet blijft het beeldscherm of zwart of hij flitst even wit, pas als hij na 6x herstarten in de bios komt gaat het opstarten goed.
Probleem 3. Als ik 20 minuten Left 4 Dead 2 op bijna de hoogste instellingen speel, gaat mijn laptop ineens uit, het beeldscherm wordt zwart en na 3 seconde staat hij uit. ik heb dit ook bij andere zware spellen.
Probleem 4. Soms, het maakt niet uit wanneer, wanneer ik een mail lees, game, msn, foto's bewerk, word, etc. staat mijn beeldscherm ineens stil, de muziek wordt dan 1 lange toon, dat erg lelijk klinkt, ook gaat mijn laptop die dan helemaal bevroren lijkt na 1 minuut heel hard ventilateren. na een half uur gaat hij gewoon uit (misschien door probleem 3)

Ik hoop dat ik geholpen kan worden.

~l104693

Veel problemen voor zo'n laptop

ik zou hem herinstalleren, en als hij daarna nog niet werkt terug laten sturen naar Acer en vragen wat er aan de hand is..

Er stond vroeger windows vista op, toen had ik ook al het probleem van vastlopen en geluid.
Maar is dat echt de enige mogelijkheid?

Zeker veel problemen voor zo'n dure laptop...

Omdat bij fout 2 de laptop eerst naar het bios scherm gaat heb ik het vermoeden dat daar een instellingsfout instaat over het beeld scherm. Loop het bios eens door en kijk eens of er instellingen instaan van je scherm. Verander alleen gegevens wanneer je 100% zeker bent dat de gegevens anders moeten zijn.
Heb je al bij de fabrikant gekeken of er een update is voor je beeldscherm drivers.

Dat je game uitvalt lijkt te wijzen op een warmte probleem. kan de laptop z'n warmte wel voldoende kwijt. Zou het geen oplossing zijn om voor extra ventilatie te zorgen b.v.
http://www.avantius.nl/contents/nl/d208.html?gclid=CNKNyYPS8Z8CFQQ53godhXmpXQ

Volgens mij heeft probleem 4 ook met 3 te maken

Probleem 2. Ik download nu de nieuwste drivers van nvidia. Ik heb geen verstand van de bios, het is een bios van phoenix en is niet zo uitgebreid als bij een vriend van mij. (door laptop?)
De nieuwste drivers hebben niks opgelost.
Probleem 3
Waarom zou ik een laptopkoeler moeten kopen? Als ik voor zo'n dure laptop betaal verwacht ik gewoon dat hij werkt, zonder allemaal moeilijke dingen zoals, laptop koelers:S want mijn laptop heb ik NIET overgeclockt.
Probleem 4. het gebeurt ook wanneer mijn laptop "maar" 60 graden is, het is gewoon 100% random wanneer hij chrast...

je hebt een temperatuur metertje meelopen? SpeedFan 4.40 http://www.majorgeeks.com/download337.html
geef de waardes hier even door. Misschien is er iemand anders die erop inspringen kan.

Maar... ik kan je niet verder helpen, als het niet aan de temperatuur ligt dan weet ik het ook even niet.:(
Succes:thumb:

Ja, die gebruikte ik, mijn harde schijf werd ongeveer 70 graden, en mijn cpu/videokaart 120 graden. (wanneer ik game)
Dankjewel compres;)

Hallo

De door u vermelde temperaturen zijn ongeloofwaardig hoog:

"mijn harde schijf werd ongeveer 70 graden, en mijn cpu/videokaart 120 graden."

Controleer eens d.m.v. :"http://www.pbus-167.com/" de temperaturen , vermoed dat deze een heel stuk lager zullen zijn...

Peter

Gedownload en geïnstaleerd.
Wanneer ik hem open zegt hij: ERROR! -> Could not load the NHC driver!
(ik heb hem met admin rights geopend)
Nu ik geen spel speel, geeft speedfan aan: rond de 60 graden celsius

Laatst bewerkt:
Hallo

"Nu ik geen spel speel, geeft speedfan aan: rond de 60 graden celsius "

Harddisk of c.p.u. ??

Peter

Alle 4 de cores en de GPU, de harde schijf is volgens "HDD temperature": 43 graden

Hallo

Hoe oud is dit systeem , en is de koeling ooit al eens zuiver gemaakt ???

Peter

Zoals je wel ongeveer aan de specificaties kan zien is hij nog niet zo oud. nu ongeveer 8 maanden. hij heeft geen koeling, hij heeft een ventilator. die is nog nooit schoongemaakt (zou ook niet weten hoe dat moet...)

Laatst bewerkt:
Hallo

Mits deze p.c nog maar 8 maanden oud is , zou ik persoonlijk garantie claimen .

Uiteraard eerst terug fabriekinstellingen .

Peter

Ik dacht ook al aan zoiets.
Wat bedoel je met: "uiteraard eerst fabrieksinstellingen" ?

Met de recovery Vista er weer netjes opzetten.

En dit zijn weer echt de bekende Acer problemen...........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan