problemen adsl connectie, modem blijft online

Status
Niet open voor verdere reacties.

brunotti

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 aug 2005
Berichten
2
Eerst even de gegevens proberen mee te geven

adsl via belgacom (belgië)
thomson ethernet modem via een speedtouch 100 fast ethernet adaptor.
windows 98 SE
geen spyware te vinden (met webroot spy sweeper en bazooka spy sweeper)

ook de helpdesk van belgacom zelf vindt de fout niet

Volgens mij en de man van belgacom is er geen probleem met de hardware. Mijn connectie werkt een hele tijd perfect wanneer ik beslis te internetten, tot het moment waar de connectie wegvalt hoewel de modem online blijft. Het probleem zou dan bij software moeten liggen, maar afgezien van spywareproblemen (die er niet zijn), of foutieveinstellingen in de browser (die er niet zijn) zie ik echt niet waar er een probleem kan zijn.

samengevat, mijn adsl connectie werkt het eerste half uur perfect naar behoren, daarna valt de connectie volledig weg, de computer lijkt geen gegevens meer door te krijgen hoewel de modem wel online blijft (drie lichtjes branden normaal). Kan het probleem bij de provider zitten?
 
Hallo

Mits de provider onze "vriend" belgacom is , zou ik een provider fout zeker niet uitsluiten.

Heb je de lijn reeds laten "testen" ???

Indien ja , dan zou ik persoonlijk eens de betrokken p.c. enige uren laten draaien bij een kennis die alsook a.d.s.l. bezit.

Zo ben je zeker v/d hard en software waar je persoonlijk vat op hebt.

Peter
 
Waar ik een keer last van heb gehad is dat de 220 stroom kabel te dicht bij de netwerk kabel lag die met de ADSL modem verbonden was.
Door straling raakte ik op willekeurige momenten verbinding met de modem kwijt en dus ook mijn internet verbinding.

Maar is het telkens precies na 30 min?
 
Als het idd precies 30 minuten is dan lijkt het mij dat de lease verloopt.
Probleem zou hem dan kunnen zitten in de aansluiting.
Ik heb dat ook gehad en na het verwijderen van de telefoonkabel voor boven was het probleem opgelost.
Daarna alles op de juiste manier aangesloten en voila.
 
30 min

alvast bedankt voor de reacties. Probleem met de stroomkabel kan het niet zijn, die ligt ver genoeg van de ander kabels verwijderd, en het tweede probleem is dat de connectie inderdaad niet altijd wegvalt na 30 min. De tijd waarop het systeem correct werkt varieert. soms valt de connectie na een kwartier weg, soms kan ik langer surfen dan een half uur, gemiddeld kom je dan bij een half uur uit, maar het tijdstip ligt niet vast.

dus alvast bedankt voor de suggesties, het raadsel blijft dus voorlopg. Misschien verander ik wel gewoon van provider, en valt het probleem dan weg

bruno
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan