Problemen ADSL installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berjos3

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2001
Ik kom in andere treads volgensmij dezelfde problemen tegen maar ik wil toch even het volgende aan jullie voorleggen.

Mijn broer heeft ADSL genomen (Planet Internet) en kreeg van de KPN een Speedtouch modem, ikzelf heb een 'oudere' versie schijnbaar want de modem die hij kreeg heeft naast de normale LAN poort ook een draadloze mogelijkheid én USB mogelijkheid: volgensmij was het een 580 serie.
Afijn, hij heeft alles gedaan wat moest volgens de installatiepapieren maar geen enkele verbinding, dus ik ben zojuist 3 uur bezig geweest maar ook ik heb niets kunnen bereiken.

Allereerst wil ik dat de PC verbinding met de modem maakt via de LAN verbinding, alle lampjes branden groen maar om de haverklap gaat de DSL laan knipperen (synchroniseren volgensmij), dat vond ik vreemd.
Het probleem is dat als ik de CD erin doet de PC melding geeft dat de toko al geinstalleerd is; als ik de installatie wil aanpassen krijg ik het idee dat de PC nog steeds denkt dat de verbinding draadloos is. (zo had mijn borer ermee geknutseld)
Want er komt een melding van 'draadloze beveiliging,' terwijl ik gewoon de LAN verbinding wil gebruiken, wat ik ook met die CD doe, ik kan echt niets meer veranderen. Ook de software verwijderen van de draadloze verbinding via Confuguratiescherm lukt ook helemaal niet meer, dan slaat de PC op tilt.
In feite moet alles werken qua lijnen (LAN e.d.) maar de PC denkt volgensmij dat ie verbinding moet maken via de draadloze verbinding, hoe kan ik in hemelsnaam dit goed breien? Ik komt er na al die uren niet meer uit.

Veel geknutsel dus maar is het zinvol om de hele boel te resetten en dan met netwerkkabel de hele configuratie opnieuw te doen ?

Ja, alleen toen kon de PC geen verbinding maken met het internet; er kwam totaal niets binnen, je zou verwachten dat na de CD installatie de boel netjes staat ingesteld, maar daar begin ik aan te twijfelen...

het is niet directe hulp, maar je kan het beste als het echt niet lukt, planet opbelen. aangezien het een product is door hun geleverd moeten zij er ook voor zorgen dat jij er gebruik van kan maken.

doe eens wat updaisy zegt.
reset de modem(zit knopje op de achterzijde) en verwijder alles van je pc.

dus gewoon weer van voor af aan beginnen

Geplaatst door upsidaisy
Veel geknutsel dus maar is het zinvol om de hele boel te resetten en dan met netwerkkabel de hele configuratie opnieuw te doen ?

Heb ik ook al geporbeerd, modem gereset en daarna met LAN geprobeerd...niets.
(Gaat trouwens uit van de KPN)

Je mag/moet de eerste configuratie altijd eerst doen met aangesloten netwerkkabel,en als je dat een keer draaiden hebt,dan zou je pas over moeten gaan op draadloos.

Maw ik zou de heleboel resetten,geinstalleerde software verwijderen en ondanks alles opnieuw beginnen.Als je namelijk de configuratie niet met netwerkkabel aan de gang krijgt dan lukt draadloos waarschijnlijk ook niet.

Ja, bij Outlook ongeveer de volgende:
"kan de host pop.planet niet vinden, foutnummer ***** Socketfout****"

Zoiets, in IE niets, dan komt gewoon een witte pagina in beeld, hij kan niets laden.

Geef anders eens een uitdraai van ipconfig /all en plaats deze even op het forum.

Geplaatst door upsidaisy
Je mag/moet de eerste configuratie altijd eerst doen met aangesloten netwerkkabel,en als je dat een keer draaiden hebt,dan zou je pas over moeten gaan op draadloos.

Maw ik zou de heleboel resetten,geinstalleerde software verwijderen en ondanks alles opnieuw beginnen.Als je namelijk de configuratie niet met netwerkkabel aan de gang krijgt dan lukt draadloos waarschijnlijk ook niet.

Precies, dat dacht ook, maar waar staat die software? Ik heb alleen de software voor de draadloze verbinding gevonden via Confuguratiescherm; als ik dan op verwijderen klik slaat de PC vast...ook zo fijn.

Geplaatst door upsidaisy
Geef anders eens een uitdraai van ipconfig /all en plaats deze even op het forum.

Das iets lastiger, ben nu weer thuis en die PC staat zo'n kleine 10km hier vandaan...:D Als ik er dan weer ben zou ik even van alles een screenshotje maken en de boel op de floppy of watdanook zetten.

Geplaatst door Berjos3

Precies, dat dacht ook, maar waar staat die software? Ik heb alleen de software voor de draadloze verbinding gevonden via Confuguratiescherm; als ik dan op verwijderen klik slaat de PC vast...ook zo fijn.

gebruik eens systeemherstel

Das een goeie, en dan gewoon weer vanaf voor af aan beginnen.
Dus (als ik het even snel samenvat): de boel aansluiten met de ethernetpoort (dus LAN), CD laten lopen en afwachten...?

Hoe werkt je broer draadloos ? Met netwerkkaart of usb
of ?

Wat verwijder je dan resp probeer je te verwijderen ?

Trouwens die foutboodschap heeft te maken met je pop instellingen voor e-mail.Daar zit een foutje in.

Ik heb ook een 580

verbind computer met modem

start internet explorer

maak kontact met het modem door in te typen
10.0.138
enter

als je de 580 gaat gebruiken op de stroom is uitgevallen dan gaat hij automatisch op beveiligings niveau 3. voor mij ingewikkelde instelling

niveau 1 zonder enige beveiligien
niveau 2 WEP beveiliging , zoek daar dan de code waarme je inlogt
die code moet je ook invullen bij netwerkverbindingen

bekijk en zoek eerst eens bij 10.0.0.138

rjvds

Geplaatst door upsidaisy
Hoe werkt je broer draadloos ? Met netwerkkaart of usb
of ?

Wat verwijder je dan resp probeer je te verwijderen ?

Trouwens die foutboodschap heeft te maken met je pop instellingen voor e-mail.Daar zit een foutje in.

-Hij heeft alles mogelijkheden in feite: draadloos (via USB ontvanger) of via USB-Modem of Netwerkaart, naar dat laatste gaat mijn voorkeur uit, vandaar dat ik het zo heb geprobeerd in te stellen.
-In de Sotware lijst staat iets van "Software voor Draadloze verbinding Speedtouch, 1,77MB"
-Nee, de pop instellingen zijn écht goed, die heb ik 10x gecontroleerd, pop.planet.nl / mail.planet.nl Daar kan de fout niet aan liggen, bij Verbindingen staat de boel op "LAN netwerk"

en verwijder ook natuurlijk de instellingen die bij internetopties bij verbindingen staat

Geplaatst door rjvds
Ik heb ook een 580

verbind computer met modem

start internet explorer

maak kontact met het modem door in te typen
10.0.138
enter

als je de 580 gaat gebruiken op de stroom is uitgevallen dan gaat hij automatisch op beveiligings niveau 3. voor mij ingewikkelde instelling

niveau 1 zonder enige beveiligien
niveau 2 WEP beveiliging , zoek daar dan de code waarme je inlogt
die code moet je ook invullen bij netwerkverbindingen

bekijk en zoek eerst eens bij 10.0.0.138

rjvds

Heb ik óók gedaan, ik kwam in die modempagina maar ik ben er niet bijster bekend mee, kan je de boel daar ook handmatig naar LAN omzetten? (zag wel overigens nu ik het me herinner groene pijlen bij LAN staan)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan