Problemen ADSL installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door goldvinger
en verwijder ook natuurlijk de instellingen die bij internetopties bij verbindingen staat

Bedoel je de verbindingen die er dan staan?

Geplaatst door Berjos3

--In de Sotware lijst staat iets van "Software voor Draadloze verbinding Speedtouch, 1,77MB"
-

Deze dus dan ook verwijderen en idd geen usb.Daar zijn bij de 580 af en toe problemen mee.

Dat verwijderen zal ik dan wel even via een andere manier moeten doen (desnoods een systeemherstel) maar ik ben alweer iets wijzer geworden, normaal gesproken moet die installatie toch vlotjes verlopen?

Geplaatst door Berjos3

Bedoel je de verbindingen die er dan staan?

ja die bedoel ik.

en nog eens wat.

ik heb ook een boel problemen gehad met mijn modem.
met de kpn kwam ik er niet uit toen ik heb toen op internet gezocht en toen kwam ik op de pagina van xa4all uit
daar stonden goede tips waardoor ik nu weer kan internetten.
zou even de link opzoeken als je dat wilt
misschien heb je er wat aan

Graag, alle hulp is welkom.
Dus bij de 'verbindingen' moet geen enkele verbinding meer staan, volgensmij stond er al niets meer maar dan weet ik dat ook zeker.

bij het kopje wireles
het vinkje enable weghalen
betekent geen draadloos meer

ik zal kijken of ik meer kan doen
rjvds

staat in

10.0.0.138

bij username de
je wachtwoord

van je provider ingevult

rjvds

Das een hele goeie...dat zou ik niet weten; zou dat wachtwoord op de brieven staan die je van Planet krijgt? (heb alleen de wachtwoorden van mijn broer gezien)

Bij mij staat het wachtwoord en aanmeldnaam op mijn abonnement van de provider
zoals ik mij ook aanmeld op mijn email enz

rjvds

Hallo Berjos3,
Het is en blijft een lastig probleem om dat internet draaiende te krijgen.
Ik ben lid van een computerclub en vaak een aanspreekpunt voor de mensen, veel vragen krijg ik dan ook over de internet aansluitingen die maar niet opgang willen komen ( kabel / ADSL ).Vaak is er bij sommige maar een remedie ; er naar toe gaan en de zaak aan de praat brengen.
In jou geval is dat wat moeilijk aangezien de grote afstand die ik dan moet overbruggen.
Maar begin bij het begin : Reset je modem.
Sluit je computer via de netwerkkaart aan op je modem en draai de CD van KPN en let goed op dat je de instellingen voor Usenaam en wachtwoord goed invult.
Gaat dit niet ,typ dan in je browser 10.0.0.138 en je komt in de configuratie van je modem .Ga hier in Basic naar connections en vul daar de gegevens in en vink even aan wachtwoord onthouden . Ga in dit configuratie scherm daarna naar Advanced klik daar op DHCP en zet daar DHCP server aan.Sluit nu de webbrowser.
Sluit nu de modem aan op je splitter. Allereerst gaat het lampje van de power branden en daarna wordt het netwerk gezocht( eerst knipperen van het @ lampje daarna groen.
Dit is in alle gevallen de manier om de zaak aan het draaien te krijgen . Draadloos komt altijd later, eerst moet het bekabeld werken.Lees hier alles nog eens goed na:http://www.speedtouch.nl/docs/User_Guide_580_nl_R42.pdf
Succes er mee, ik zie wel of je het opgelost hebt.
Vrgr. B.Kat

Laatst bewerkt:
Lees je bericht net te laat, kom net terug van die PC.

-Ik heb heel wat problemen gevonden, zo had mijn broer niet de boel op de HOOFD telefoon aansluiting aangesloten, de DSL lamp ging steeds knipperen, dat heb ik opgelost.
-De kabel van de modem/telefoon waren verkeerd om geplaatst.

Nu doet alles het maar nog 1 ding niet: in het modemmenu (IP adres 10.0.0.138) staat bij verbinding: DOWN i.p.v. UP. (hij doet steeds RETREY) maar geen resultaat, als dat eenmaal op UP gaat dan vermoed ik dat de boel in 1x draait, maar hoe doe je dat?

Bijgevoegd een afbeelding uit de handleiding van de Speedtouch:

Bij status staat dus nu bij mijn broer DOWN, voor de rest is alles hetzelfde zoals ik het nu zie.

Hallo Berjos3,
Allereerst kom ik in het screenshot tegen dat er bij connections onder Interface staat : PPPoE_1 en dat moet zijn voor Planet PPPoA_1 en ( dit kan je wijzigen bij Easy setup ) bij gebruikersnaam een vreemde en voor mij onbekende gebruikersnaam tegen. (johndoe@ MyISP ) of heb je dat bewust gedaan?Kijk dat eerst eens na want volgens mij zit daar de fout. !!!!!!!!!!
Verder staan de TCP/IP instellingen van de netwerkkaart wel op Automatich IP adres en DNS ?
Probeer anders eens de test site van KPN.( in de tekst bijlage staat hoe dat moet) om er zeker van te zijn dat de lijn in orde is.
Brand het @ lampje wel continu? Wanneer dit niet het geval is dan is de lijn niet opgeleverd.
Is er geen telefoon actief voor de splitter ?
Is er wel een telefoon actief voor de splitter verwijder die dan, want dan werkt het ook niet.
Splitter goed aangesloten ? Ik heb het zelf meegemaakt dat het binnenwerk van de splitter verkeerd om in de behuizing geplaatst was. Even uitproberen door de telefoonkabel aansluiting en de modemkabel aansluiting om te draaien.
Verder kan je nog in Advaced kijken bij NAPT settings of hier UpNp wel op Full staat ( zie bijlage ).
Vrgr. B.Kat
Bijlage volgt....

Laatst bewerkt:
Bijlage was te groot, hier een nieuwe.

Bijlagen

• screenshot48.jpg
    screenshot48.jpg
    35,7 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
Geplaatst door B.Kat
Hallo Berjos3,
Allereerst kom ik in het screenshot tegen dat er bij connections onder Interface staat : PPPoE_1 en dat moet zijn voor Planet PPPoA_1 en ( dit kan je wijzigen bij Easy setup ) bij gebruikersnaam een vreemde en voor mij onbekende gebruikersnaam tegen. (johndoe@ MyISP ) of heb je dat bewust gedaan?Kijk dat eerst eens na want volgens mij zit daar de fout. !!!!!!!!!!
Verder staan de TCP/IP instellingen van de netwerkkaart wel op Automatich IP adres en DNS ?
Probeer anders eens de test site van KPN.( in de tekst bijlage staat hoe dat moet) om er zeker van te zijn dat de lijn in orde is.
Brand het @ lampje wel continu? Wanneer dit niet het geval is dan is de lijn niet opgeleverd.
Is er geen telefoon actief voor de splitter ?
Is er wel een telefoon actief voor de splitter verwijder die dan, want dan werkt het ook niet.
Splitter goed aangesloten ? Ik heb het zelf meegemaakt dat het binnenwerk van de splitter verkeerd om in de behuizing geplaatst was. Even uitproberen door de telefoonkabel aansluiting en de modemkabel aansluiting om te draaien.
Verder kan je nog in Advaced kijken bij NAPT settings of hier UpNp wel op Full staat ( zie bijlage ).
Vrgr. B.Kat
Bijlage volgt....

Mijn voorbeeld was uit de handleiding; uiteraard staat de gebruikersnaam/wachtwoord van mijn broer er; ging alleen even om dat DOWN; dat moet naar UP maar dat komt maar niet.

Bij de connections staat PPPoE_1 en voor Planet moet het op PPPoA_1 staan, dit heb ik gevonden op de site van Planet. Hierdoor krijg je geen verbinding.
Zie verbindings gegevens van Planet :
ATM-instellingen
Beschrijving Waarde
VPI 8
VCI 48
Encapsulation VC-MUX
HDLC framing never

Standaarden
Beschrijving Waarde
Verbindingstype PPPoA (of PPTP-to-PPPoA relay)
PSTN ETSI ETR 328 (ITU-T G 992.1 annex a)
ISDN ETSI TS 101 388
DNS Dynamisch, door server verstrekt
DHCP Lease, door server verstrekt
IP-adres(sen) 1 vast IP-adres
MTU size 1500
Eventueel via Easy setup alles hard invullen.
En heb je geprobeert contact te maken met de test site van KPN ?
Vrgr.B.Kat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan