Problemen ATI/Nvidia drivers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mau1988

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2007
Goedendag,

Ik zit met een probleem met mijn huidige ATI4870 1GB kaart. Ik ben op zijn zachtst gezegd helemaal niet tevreden met de prestaties die deze kaart heeft in flight simulator 9. De anti aliasing lijkt totaal niet te werken, hoe zeer ik ook met de instelling speel. Het veranderd totaal niets. Nu heb ik gelezen dat het te maken kan hebben dat er een miscommunicatie is tussen de drivers (voorheen had ik een Nvidia kaart) en kreeg ik het advies om driver sweeper te installeren. Met dit programmaatje heb ik inderdaad resten gevonden van een nividia display driver. Echter als ik deze probeer te verwijderen en de computer restart staan ze er hierna gewoon weer op.

Zou het kunnen dat deze nvidia "resten" ervoor zorgen dat mijn ATI kaart niet naar behoren functioneert, en hoe kan ik deze drivers verwijderen? Kan ik deze handmatig uit de windows map verwijderen zonder dat mijn systeem crasht? Mijn excuses als deze vraag in de verkeerde categorie staat.

Groet, Maurice

Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Mag ik vragen welke voeding en het vermogen er in de pc zit?

Ik ben momenteel op mijn werk dus kan er op dit moment geen antwoord op geven, zal morgen even specificaties erop zetten. Ik geloof (niet 100% zeker) dat mijn voeding 600W is. Verder heb ik een Asus P5QL Pro moederbord met een Core2Duo E8400 processor.

Hoi,

Wat sneu werken met Pasen:p maar 600 watt zou voldoende moeten zijn als die er tenminste in zit;)

Laatst bewerkt:
Ja voeding was in ieder geval specifiek erin gezet voor nieuwe processor en videokaart toen. Maar ik begrijp niet hoe er na een nieuwe install van windows xp drivers van nvidia geinstalleerd kunnen zijn, of worden deze automatisch met de chipset geinstalleerd ofzo?

Het heeft even geduurd maar ik kan er niet achter komen welke voeding ik heb. Wel heb ik meerdere malen gelezen dat dit probleem met een bios instelling te maken heeft. Ik kom er via dxdiag achter dat ik heb van 06/18/08. Verder heb ik ook de tip gekregen om de instellingen niet via CCC te regelen maar via ATI Tray Tool. Zou het kwaad kunnen om de nvidia drivers handmatig te verwijderen uit mijn window sys32 map?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan