problemen audio PX 48 24 48

• Onderwerp starter Onderwerp starter joram
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

joram

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2002
Hoi,

Een maand geleden kocht ik mijn Plextor 48 24 48.
Een goede aankoop dacht ik, want Plextor staat bekend om zijn goede kwaliteit... dat mag wel voor die prijs.

Ik brand een cd (audio), maar ???sommige??? van deze CD's willen maar niet werken op mijn stereo, er zit verschrikkelijk geruis op (systeem zoals in auto cd-spelers (inschuiven)) en op andere cdspelers zoals mijn discman doet ie het perfect? Ik brand met Nero Burning Rom 5.5.10.0 wat doe ik verkeerd? met mijn oude brander had ik geen problemen! (Liteon 12 10 32)

veel dank, gelieve mij te helpen

Welk merk cd-r's gebruik je? En hoe duur zijn die? Al de nieuwste Nero geprobeerd? En doet hij dat ook met andere brandprogramma's (CDmate bijvoorbeeld)?

ik heb al vanalles geprobeert, de plextor cdrs van bij mijn brander, platinum cdrs, exel cdrs en silvercircle
ik heb het alleen maar met nero geprobeerd(moet toch werken?) waar kan ik cdmate downloaden?

Laatst bewerkt:
Probleem: die cd-speler ondersteunt geen CDRWS en ik kan zo cd's blijven kapotschrijven... weet er niemand een concrete oplossing hiervoor? :(

Geplaatst door joram
Probleem: die cd-speler ondersteunt geen CDRWS
Hoe bedoel je dit?
Je hebt een vet goede Plextor en die zou geen CR-RW's kunnen branden?

Het kan kloppen dat je geen goede audio cd kan maken op een CD-RW,
maar met een CD-R moet dat perfect kunnen.

Muziek branden

Dit is weer een tikkeltje moeilijker dan data branden, vind ik. Maar jah, de een vind dit juist makkelijker, de ander weer het vorige....

Tip:
Als je in de toekomst van plan bent (of het nu ook al doet) om WMA (Windows Media Audio) bestanden te branden, moet je voor Nero de WMA Plugin downloaden. Standaard ondersteund Nero dit type bestand namelijk niet. De plugin is hier te downloaden!

1.Kies in Nero voor File --> Open.

2.Kies in het linker menu voor 'Audio CD'. Je ziet nu verschillende velden rechts verschijnen. Daar doen we nog ff niets mee.
Voorbeeld: Afbeelding 3.1

3.Bevestig de keuze door rechtsboven op 'New' te klikken.

4.Ook nu verschijnt er een tweede venster links van de explorer. Het is ietsje anders, maar het selecteer/sleepsysteem werkt hetzelfde.
Voorbeeld: Afbeelding 3.2

5.Ga in de verkenner naar de map waar de muziekbestanden staan die gebrand moeten worden.
Herrinnering: Afbeelding 2.3

6.Het werkt in feite exact hetzelfde: selecteer de te branden bestanden en sleep ze naar het linker gedeelte, de compilatie.

7.Het kan een poosje duren voordat Nero alle bestanden heeft gecontroleerd en toegevoegd. Als ie klaar is zie je als het goed is de nummers staan. Let ook hier weer erop dat de balk onderaan niet te vol raakt!
Voorbeeld: Afbeelding 3.3

8.Als alle bestanden in de compilatie zitten gaan we naar het 'Brand' dialoog via de sneltoets [5] te klikken.
Bekijk: Afbeelding 1.1

9.Ook nu doen we nog niets aan de opties in het midden. at wordt later nog besproken.

10.Klik op Write om het brandproces te beginnen.
Sluit ook nu alle programma's af en schakel eventuele Firewalls/Virusscanners weer uit. Dit om vastlopers/buffer underruns te voorkomen!! Wacht geduldig af en kijk toe hoe Nero je CD brandt. Ga vooral NIET iets anders op de PC doen!!! Dit kan het brandproces verstoren!

Afhankelijk van de snelheid van de brander en de hoeveelheid nummers die geschreven moeten worden zal dit proces ongeveer tussen de 5 en de 20 minuten duren. Nadat Nero de melding geeft dat het brandproces succesvol verlopen is, is ook de Audio-CD een feit!
Zie hier voor de gehele basis handleiding Nero;
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=88095
Thnx to Pcfixer.

Ik wil zeggen: die STEREO kan geen rw's afspelen

Geplaatst door joram
Ik wil zeggen: die STEREO kan geen rw's afspelen
Het is bekend dat sommige cd/dvd spelers geen cd-rw's kunnen afspelen.
Je was daar niet echt duidelijk in.;)

no problem, ik ben blij dat er nog iemand reageert :)
kben nu ff aant branden met CD Mate, kijken wat het zegt op die k*t stereo

48X maar zoals gezegd: ik heb ook al eens problemen gehad met 16x

Voor Audio wordt aangeraden om vrij langzaam te branden bijvoorbeeld op 8x of 4x.
Het wil niet zeggen dat dit jou probleem oplost.

Ik heb die test ff vlug door gelezen.
Het moet idd dus kunnen.
Helaas heb ik geen opties meer.:(

Ik zou nog niet aan een firmware update beginnen.
Dit omdat het nog een vrij nieuwe brander is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan