Problemen beeldscherm met nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

foxserv

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2006
Sinds ik een nieuwe PC heb, geeft het daaraan gekoppelde ( nog 'oude' ) beeldscherm niet altijd een even mooi en scherp beeld. Het valt vooral op bij het font Arial 10 normaal in bijvoorbeeld Word ( 2007 ) of Internet Explorer ( 8 ). Dan wordt het font korrelig en heeft een paarsige kleur met verloopjes in plaats van het strakke zwart wat het normaal zou moeten zijn. Bovendien viel me op dat bij het 'ontwaken' uit de slaapstand kortstondig de melding "Signal Frequency out of range" verschijnt. Heb deze melding dus niet bij het gewoon opstarten van de PC.

Mijn beeldscherm gegevens:
IIyama Prolite E430
H 48,2 khz
V 59,8 hz

Mijn videokaart is een standaard(?) interne Intel Graphics
Heb mijn resolutie op 1024x768 staan omdat een hogere resolutie voor mij te kleine letters/plaatjes oplevert. Heb het overigens al met de hoogste resolutie geprobeerd, maar maakte geen verschil.

Hoop dat iemand mij verder kan helpen.

FoxServ

Ben er inmiddels achter dat het aan de videokaart moet liggen. Heb er namelijk een groter scherm ( 19 inch, oud scherm was "nog"17 inch ) aan gehangen en deze op 1280x1024 gezet en bij de kleinere lettertypes ( Arial 10 en zo ) blijft het "zwart" was paarsig, terwijl het voor mijn gevoel toch strak zwart ( zeker in Word ) moet kunnen zijn. Het beeld is wel wat rustiger in de zin van dat het niet meer zo korrelig met een soms sterk kleurverloop is. De kaart is - voor zover ik kan vinden - een Intel Graphics Media Accelerator ( driver ), zo'n on-board kaartje schat ik. Ben niet zo'n hardware kenner.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan