Problemen bij branden van vob bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

darkdevlin

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2007
Hallo,

ik zit met een probleem. Ik heb de dvd's van national treasure gedownload. Deze zijn in vob formaat. Als ik deze brand zoals ik vaker heb gedaan in nero, via de dvd video krijg ik na het branden de melding dat het succesvol is verlopen (tot zover dus nog niets aan de hand) vervolgens doe ik de dvd in mijn speler (zowel van de laptop als in de dvd speler) en zie ik dat het niet goed is gegaan. Op de laptop geeft hij aan dat er niets is gebrand en dat het een nieuwe dvd is, en op de speler geeft hij aan dat het formaat niet snapt. Ik weet dat hij de dvd's wel kent omdat ik ook dvd's heb gebrand via een ISO files en dat gaat wel goed??

Ik vraag me nu dus af:

of ik het probleem moet zoeken bij de film die ik gedownload heb?? (misschien NTSC?? maar hoe kom ik hierachter?? heeft wel nederlandse ondertiteling namelijk)

of is het een probleem in mijn dvd brander??

of misschien is het heel wat ander, hopelijk is er iemand die mij kan helpen......

Als je via Nero een VOB DVD brand, moet je dat wel op een andere manier doen dan een ISO DVD. Of had je dat gedaan?
Welke versie van Nero heb je?

Het is wat makelijker als ik wist hoe je ze heb gebrand ,dan hoef ik niet zo diep in de glazen bol te kijken.:)
Die vob bestanden staan in een map met de naam Video_ts daarmee heb je nog geen DVD daar hoord nog een andere map bij ,dus zo.

Audio_ts Video_ts

Die map Audio_ts is gewoon een lege map ,want hole vaten klinken het hards. :)

Laat even horen of die glazen bol niet te wazig is ,dat poets ik hem gewoon even op en doen we het anders.

Als je Nero hebt heb je als het goed is een linkje met de naam "Nero Burning ROM"
Die start je op, je kiest dat je een dvd wilt branden. Je kiest "DVD Video" uit het lijstje.
Je sleept de mapjes Video_TS en Audio_TS naar het scherm (waar waarschijnlijk video_TS en Audio_TS al in staan) en Nero zal ze automatisch goed branden. Klik op branden, en als alles succesvol is, zou hij zo moeten werken.

sorry had inderdaad wat meer moeten vermelden.
Ik gebruik op het moment Nero 9. Wanneer ik ISO brand opent hij gelijk nero, hoef ik dus alleen nog maar op branden te klikken en presto! met de vob files, kies ik voor dvd-video, Ik zie dan gelijk de 2 mappen genaamd video en audio_ts. De bestanden sleep ik in de video_ts map. daarna klik ik op branden en kies ik voor dvd sluiten.

Je moet gewoon de complete map video ts over de andere heenslepen, dus niet er in.
bij de audio ts doe je hetzelfde

je gaat dus niet de bestanden slepen, maar de map.
Hij zal dan de map uit zichzelf op de goede manier "uitpakken"

sleep allebei de mappen trouwens tegelijk, dan doet Nero het in een keer goed

Laatst bewerkt:
Heb ik ook al geprobeerd. Complete mappen eroverheen slepen. Heb zelfs een ander brand programma dan nero gebruikt, maar hetzelfde resultaat......

Klopt allemaal net niet.....

Open Nero
Kies voor dvd video branden
Voeg daarin alle bestanden toe uit de map video-ts van de film, dus NIET de map, maar de bestanden uit de map
Met de map audio-ts doe je helemaal niks!!!!!

Ok laat ik nu het wat duidelijker stellen. Ik weet hoe ik met Nero moet werken, maar op de 1 of ander manier brand hij wel hetgeen wat ik wil, en als ik aan de achterkant op de dvd kijk zie ik kleurverschil, wat betekend dat hij wel heeft gebrand, maar hij zegt wanneer ik hem in de laptop stop dat er niet opstaan de de dvd speler kan hem niet lezen....

is het misschien mogelijk dat ik een ntsc film heb i.p.v. pal?? en hoe kan ik dit zien??

Gebruik je Windows op je laptop?

Dan heb je daar je probleem, want Windows kan zelf helemaal geen dvd's afspelen!

Download en installeer het gratis VLC PLayer http://www.videolan.org/vlc/
Installeer de player en stop dan nog eens een dvd in je laptop!

ja ik heb windows en vlc. Wanneer ik bij vlc voor de dvd drive kies geeft hij aan: "lege schijf voorbereiden" terwijl ik dus zeker weet dat hij niet leeg is!

...

is het misschien mogelijk dat ik een ntsc film heb i.p.v. pal?? en hoe kan ik dit zien??

De enige manier om daar achter te komen is om een andere film te downloaden OF om de download op te zoeken en bij de info te kijken.

Ik heb het opgelost. Ik heb de audio_ts en video_ts omgezet naar ISO met behulp van MagicISO, nu ziet hij wel dat er gebrand is en pakt de dvd speler hem ook weer. Ik vind het wel gek, maar ik zet alles maar om. Ik denk zelf dat het aan de dvd brander ligt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan