• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

problemen bij gegevens van userform naar database

Status
Niet open voor verdere reacties.

westra77

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2007
In de bijlage een voorbeeld bestand, waarbij ik tegen een aantal problemen aanloop, wellicht dat jullie mij hier bij kunnen helpen.
Ik heb een userform gemaakt voor het invoeren van gegevens aan een database.
1: De gegevens van het userform zouden toegevoegd moeten worden aan de tabel. De tabel start op regel 14
Nu worden de gegevens opgeslagen vanaf regel 5.
2: De default waarde in de combobox zou in combobox1 "G (kg)" moeten zijn en in combobox2 "H" moeten zijn.
nu zijn bij opstarten van het userform de comboboxen niet gevuld
3: Het userform zou moeten controleren of de naam en/of het nummer al voorkomt in de database.
4: de knop volgende zou de gebruiker in staat moeten stellen om nog een waarde in te kunnen vullen.

mijn ervaring is beperkt, vandaar mijn verzoek via dit forum
alvast bedankt

Bijlagen

Zet in een willekeurige cel eens deze formule
Code:
=COUNTA(A:A)

Dan lijkt het mij wel duidelijk waarom je niet in de juiste rij uitkomt.

Er zweven mij teveel cellen met onbekende inhoud rond om de rest van de vragen te beantwoorden. Om er een paar te noemen: een vinkvak in een tabel? Samengevoegde rijen in de kolomkoppen van een tabel?

Meer dan ik had verwacht, alvast bedankt.:thumb:

ik ben idd door het bestand een heel eind op weg geholpen.
het bestand is echter voor mij complex, waardoor het mij niet lukt om onderstaande twee issues op te lossen.

Ik heb in het bestand enkele aanpassingen gemaakt (zie bijlage)
Er blijven echter twee issues open.

1: ik zou graag via de knop verwijderen een geselecteerde rij uit de listbox kunnen verwijderen
2: Tevens zou het mooi zijn als er een controle uitgevoerd wordt indien de waarde al voorkomt in de database. gevolgd door een msgbox met de melding "geen unieke waarde". de controle zou op basis van kolom c moeten plaatsvinden. Oftewel in kolom C zouden geen dubbele waarden mogen voorkomen.

alvast bedankt

Bijlagen

Beste,
Ik zal kijken als ik het kan oplossen maar morgen heb ik helaas geen tijd, je kan ten vroegste overmorgen van mij een antwoord verwachten. Uw eerste vraag is alvast geen probleem.

Beste Westra77,
Als je verder kan ben ik tevreden:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan