problemen bij het internet op xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

berehap

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2005
Berichten
330
Ik kreeg net een telefoontje van iemand, en die heeft problemen met het internet bij XP.

Ze hebben net op hun computer Windows XP gezet, en ze hebben daar allemaal hun eigen account, Maar nu is er 1 probleem.

Op de ene account is er wel gewoon internet, maar als je op een andere account (van de man des huizes:p ) komt, dan heeft hij geen internet, maar op de account van zn zoon die heeft wel internet, de man des huizes is een beetje afhankelijk van zn email want die heeft ie nodig voor zn werk, maar daar kan hij dus nou ook niet op komen.

Ik ga vanmiddag pas bij hem langs, verder heb ik hier geen info over, maar misschien dat jullie al wel weten wat het probleem is, of waar het aan zou kunnen liggen.

Wat is hier het probleem bij, dat op de ene account wel internet is en de andere niet ??

alvast bedankt voor jullie hulp
 
Zijn de instellingen wel goed opgegeven in IE?

Op school lopen we via een proxyserver, dat moet per account worden ingesteld bijvoorbeeld. XP neemt dat niet over.
 
IK weet het niet meer zeker voor IE maar voor Outlook express moet je in iedersd account de gegevens inbrengen.
 
Indien het de man des huizes te lang gaat duren en ruzie met zijn baas dreigt te krijgen omdat hij E-mails niet beantwoord.
Is het misschien nog de snelste oplossing om een nieuw account aan te maken..
http://www.thomas.edu/it/faq/WinXP_username.htm
En alle mappen over te verplaatsen van het oude naar het nieuwe, in outlook kan je met bestand/Importeren alle mails en adressen dus ook weer importeren van het oude naar het nieuwe account.
Voor de adressen surf met de outlook import wizard naar
C:\Program Files\Outlook Express\wab.exe
Voor de mails naar
C:\Documents and Settings\user Name\Local Settings\Application Data\Identities\Heel erg lang Nummer\Microsoft\Outlook Express
En selecteer de gewenste .dbx bestanden.

Gaat vaker 10 x sneller dan zoeken naar de fout(en)
Pas als je zeker weet dat alles goed is het oude account verwijderen..
:thumb:
 
Ligt het niet aan de firewall, dat je daardoor geen internet hebt? ik ben laatst bij iemand geweest, die had ook geen internet, er stonden daar 2 firewalls op, heb ze allebei uitgeschakeld, en toen had ie weer internet, en daarna 1 firewall weer ingeschakeld.

hoop dat je er zo uitkomt:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan