problemen bij het verwisselen van videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

maurien

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2002
Berichten
74
hello!!!!!

ok het volgende probleem

ik wil graag een andere videokaart in mijn pc ( van intel i 740 8 mb naar asus v7100 series 32 bm)

ik heb de juiste driver voor de kaart gedownload.
als ik deze wil installeren word het volgende aangegeven CANNOT FIND ASUS DISPLY CARD. klinkt logisch want die kaart zit er niet in

ik heb dus toen oude kaart eruit gehaald en de nieuwe kaart erin gedaan. zette de pc aan gebeurde er dit

krijg eerst 3 harde rare piepjes te horen die ik normaal niet hoor. computer start op maar beeldscherm blijft uit (althans hij staat volgens mij op stand by want lampje knippert langzaam)

ik kan dus nu niet de driver installeren want ik zie namelijk niks.

de kaart is naar mijn weten niet stuk want ik heb hem werkend gezien.

misschien dat ik mn bios inmoet ??? weet alleen niet hoe

dus mijn vraag is hoe installer ik die driver en ja welke volgorde moet ik dan aanhouden???




"en een andere vraag (minder belangrijk)als je van videokaart veranderd klopt het dat je dan ook je geluidskaart er even uit moet halen en er weer in moet doen, want nadat ik die nieuwe videokaart erin had gedaan ,bleek mn pc de geluidskaart niet te herkennen. pc uitgedaan geluidskaart eruit en er weer in toen deed hij het weer. is dit normaal???????

vr gr maurien
 
Laatst bewerkt:
Geluidskaart hoeft er niet uit. Hoe weet je dat de Pc de geluidskaart niet heeft herkent? Je ziet toch niets?

Piepjes kunnen veroorzaakt worden door het niet goed installeren van de videokaart. Druk deze zeer goed in het AGP slot. Probeer het daarna nog eens.

Welke Windowsversie gebruik je?
 
hier het antwoord op de vraag "hoe weet je of de geluidskaart werkt je ziet toch niets"

toen ik merkte dat de nieuwe videokaart het niet deed (en dus niets zag) heb ik de oude er weer in gedaan en toen kwam ik er dus achter dat mijn videokaart het niet deed. ik heb toen de pc uit gedaan en ff gecheked of de geluidskaart niet was losgeschoten ofzo, maar die zat er wel goed in. heb toen de geluidskaart er uit gehaald pc opgestart. uit gedaan. geluidskaart er weer in gedaan,pc opgestart en toen deed hij het weer wel.


heb het meerdere malen geprobeerd (nieuwe videokaart)en heb de videokaart er iedere keer goed ingedrukt en iedere keer kreeg ik die piepjes te horen

ik gebruik windows xp pro

amd athlon 1600+
256 mb werkgeheugen
 
Heb je voor mij het merk/type moederbord? Probleem met geluidskaart lijkt mij toeval.
 
Zet in het BIOS de onbaord-videokaart op Disable en zet je nieuwe kaart erin. Nu de pc opnieuw opstarten en als et goed is vind Windows vanzelf je videokaart. Dan installeer je die driver.
 
Lijkt mij geen onboardkaartje als je de oude er uit kunt halen.
 
Geplaatst door Tiborv
Lijkt mij geen onboardkaartje als je de oude er uit kunt halen.

Is ook zo. Ik meende dat ik ergens ''onboard'' zag staan. Ik zal wel spoken zien. :)
 
Misschien eerst de driver van je oude videokaart verwijderen ?
Misschien in veilige modus ?
Krijg je wel een introduktiescherm of helemaal niets ?
AGP 4x 8x ?
 
krijg helemaal niets te zien. vanaf het moment dat ik het aan knopje indruk blijft het scherm zwart en zie ik alleen maar het lampje knipperen.


type moederbord is mb asus a7v 266 e
 
Laatst bewerkt:
Hebben de kaarten de zelfde aansluiting, maw zijn de contacten die in het AGP slot moeten gelijk aan elkaar of zit er nog enig verschil tussen ? (AGP/AGP pro ofzo) ?
 
heb daar vrij weinig verstand van kan je alleen zeggen

dat de nieuwe wat korter is (de gleuven die je op het moederbord klikt)
 
Dat zou het probleem kunnen zijn, in de handleiding van je moederbord waarschuwen ze ervoor dat je een of andere strip er alleen af moet halen als je zo'n langere aansluiting hebt ivm met storingsgevoeligheid.
 
maar kan ik er nog iets aan doen dan???


en ff voor de duidelijkheid. hoe werkt het normaal gesproken dan als je van videokaart verwisseld

gewoon nieuwe er in doen en daarna driver instaleren( dus geen zwart scherm)
 
Normaal (voor zo ver ik weet dan) is het idd gewoon uitpluggen, inpluggen, drivers regelen, klaar.

Misschien kun dat slot waar die kaart in moet nog een nader bekijken, hoe die kaart er precies in moet en eventueel de rest afplakken om verschuiven te voorkomen ofzo. ?
 
hoe moet ik dat afplakken dan???

sorry dat ik het zeg maar klinkt allemaal wel erg vaag. of is het normaal dit???
 
Begrijp me niet verkeerd maar voor mij is dit ook niet normaal, maar in de handleiding van je moederbord (op asus site) staat dat je moederbord geschikt is voor 2 soorten video kaarten (korte en lange aansluiting).

Als je een kaart met een lange aansluiting hebt moet je een of ander pennetje of borging of stickertje weghalen van die gleuf om die lange aansluiting te kunnen gebruiken.
Er zat een "lange" kaart in, nu wil je er een "korte" kaart in doen.

Technisch gezien is die aansluiting nu niet geschikt voor een "korte kaart".

Hoe je dat zou moeten afplakken ?
Geen idee, maar ik denk wel dat daar het probleem in zit, sorry dat ik niet verder kan helpen.
Succes.
 
op die manier ik begrijp wat je bedoelt

in ieder geval heel erg bedankt voor de moeite die je hebt genomen

dus bij deze bedankt




als andere wel weten hoe dit moet, of andere suggesties weten......????
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan