problemen bij installatie drivers

Status
Niet open voor verdere reacties.

spekkie68

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 apr 2011
Berichten
3
Hallo,
Omdat mijn laptop zo traag was besloot ik windows XP MCE 2005 opnieuw te installeren op mijn Acer 9410. Eerst zonder SP2 omdat ik die nu net niet had.
Na installatie bleek ik de driversoftware niet meer te hebben (ik dacht deze apart te hebben gezet op ext HDD), dus via ACER site alles gedownload. Installatie van de chips ging prima, maar de rest.... SP 2 tijdens herinstallatie werkte niet, hetgeen ik had gedownload bevatte oa niet IEXPLORE.exe dus windows weigerde. Opnieuw met SP 3 gedaan, dat werkte wel.

Maar nog steeds krijg ik mijn drivers niet geïnstalleerd en krijg ik meldingen als:
- NET Framework kan niet geïnstalleerd worden
- Windows Installer kan niet geinstalleerd worden
- IDriver, asma meldingen etc..
Iedere keer als ik de driversoftware opstart gata het goed om uiteindelijk af te breken. Zo WLAN ook, start op om vervolgens te eindigen met verwijderen....

Ik wilde deze laptop eigenlijk alleen nog maar voor internet en mail gebruiken, maar IExplorer of Outlook Express kan ik niet eens installeren (en heel veel programma's moeten via internet geupdate worden). Mijn Office eindigt met melding dat er een fout is opgetreden en dat de installatie stopt.

Ik weet niet wat ik fout gedaan heb (behalve aan dit avontuur beginnen) en weet na 2 dagen ploeteren niet meer wat ik moet doen. :(

Wie kan helpen?
 
Hoi,
welkom op Helpmij
vertel ff opnieuw wat je precies hebt gedaan bij de installatie. Met welke versie en welk servicepack heb je in eertse instantie geïnstalleerd?
Windows XP Service Pack 2 (SP2) of Windows XP Service Pack 1a (SP1a) moet zijn geïnstalleerd als u Windows XP Service Pack 3 (SP3) wilt installeren. Klik op Controleren welk servicepack momenteel is geïnstalleerd als u wilt controleren welk servicepack momenteel is geïnstalleerd. Gebruik een van de volgende opties als u eerdere servicepacks voor Windows XP wilt installeren:

Klik op deze koppeling als u Windows XP Service Pack 2 (SP2) wilt downloaden.
Klik op deze koppeling als u Windows XP Service Pack 1a (SP1a) wilt downloaden.
Windows XP Service Pack 3 (SP3) installeren

Klik op deze koppeling als u automatische stappen wilt uitvoeren.
Klik op deze koppeling als u Service Pack 3 handmatig wilt downloaden.
Klik op deze koppeling als u een cd met Windows XP Service Pack 3 wilt bestellen.
Belangrijk Deze servicepacks zijn uitsluitend van toepassing op 32-bits versies van Windows XP. Voor meer informatie over het installeren van Windows XP Professional x64 Edition klikt u op het volgende artikelnummer, zodat het desbetreffende Microsoft Knowledge Base-artikel wordt weergegeven:
MS link
 
Laatst bewerkt:
Hoi Mik,
Wat heb ik gedaan?
XP MCE van cd gestart
halverwege vraagt deze om CD SP2, die had ik niet, dus even over geslagen
SP2 via andere pc gedownl en achteraf geinstalleerd. Daarna getracht drivers te installeren. Omdat dat niet lukte heb ik Windows opnieuw geinstalleerd en tussendoor de SP2 gebruikt. Maar dan kan mijn computer het programma (IExplore) niet vinden en lukte het alsnog niet en werd het een herhaling van de eerdere installatie poging. Uit wanhoop heb ik toen SP 3geïnstalleerd die zonder problemen zichzelf installeerde.
de grafische kaart lukt, de realtek is ook gelukt, maar verder lukt het dus niet, cardreader geeft 1607 fout, modem geeft wat tekst over stuurprogr maar verder niets, IEX geeft melding dat ICFGNT.DLL niet geladen kan worden omdat deze niet gevonden kan worden, outlook e hetzelfde MSOE.DLL of een van de bibliotheken,....

Misschien beter om helemaal opnieuw te beginnen? Alles leeg te maken en dan stap voor stap de juiste stappen zetten? Zit ik alleen met SP2 die niet tijdens installatie gestart kan worden.

Heel verhaal van een enorme leek, die dacht dit wel te kunnen. Was immers eerder ook gelukt.

Ik hoor graag van je of ik beter opnieuw kan beginnen en wat de meest verstandige stappen zijn.

Gr
Margriet
 
Hoi,
ik ga straks alles voor je uitzoeken, moet nu even weg. Kan zijn dat je in de tussentijd nog hulp van iemand anders krijgt.
Edit: Begin opnieuw met een schone installatie, wat ik even niet kan plaatsen is dat tijdens de installatie v.h. OS naar de cd van SP2 wordt gevraagd. Neem ff aan dat je MCE incl. SP1 is. Dan heb je SP2 n.l. niet nodig en kun je er gelijk SP3 op installeren. Wat ik wel meteen zou doen is na de installatie van je besturingssysteem eerst alle drivers van Acer installeren voordat je SP3 installeert. Met name als eerste de chipsetdriver (7.2.2.1006) en dan pas de overige drivers. Dan zou ik de reguliere updates doen (behalve SP2) en dan pas SP3 er op. Ook zou ik Windows Updates op handmatig zetten i.p.v. Auto en zelf bij Windows de updates gaan ophalen.
Hou er rekening mee dat je op downloadsite je juiste besturingssysteem kiest. Als je alle drivers al van te voren downloadt en op usb-stick zet kun je meteen alles installeren zodat je ook een werkende netwerkkaart hebt.
Hier nog een nuttige link van MS
 
Laatst bewerkt:
viermaal is scheepsrecht!

Eigenwijs als ik ben, ben ik het hele weekend bezig geweest met mijn laptop. Na de vierde poging de boel te installeren werkte alles als een zonnetje!
Ik heb de SP (waarom bij de installatie gevraagd werd) niet gedraaid. Ik heb eerst de installatie gedraaid, toen de chips en toen gezorgd dat er internetverbinding kwam. Vervolgens kon ik de gewenste updates voor Windows draaien en heb ik alle overige drivers en software installeren.
Ik heb nu wel twee windows versies draaien ( op C en D), maar het werkt.
Wat een eigenwijs systeem is dat Windows toch.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan