Yuna
Gebruiker
- Lid geworden
- 8 apr 2004
Eerst en vooral, sorry als er al een gelijkaardige topic bestaat, maar ik zou toch even mijn specifieke probleem op tafel willen gooien.
Mijn PC is nu 2 jaar oud en ik gebruik hem dagelijks.
Nu heb ik reeds gedurende 2 weken problemen bij het opstarten.
Als ik hem een paar uur heb laten uitstaan en ik wil hem aanzetten hoor ik dat de HDD niet op toeren komt en krijg ik een lange piep-toon te horen.
Niet de korte "opstart" toon, maar zo'n lange aanhoudende toon van 2 seconden.
Ik heb op verschillende boards zitten lezen, onder andere dat het de voeding kan zijn die het laat afweten.
Aangezien de HDD meer energie eist tijdens het opstarten dan tijdens het gewoon draaien zou dat de oorzaak kunnen zijn.
Ik weet niet of dat waar is. Maar goed.
Feit is wel dat wanneer hij warm gedraait is en ik "start -> uitschakelen -> opnieuw opstarten" kies, hij zonder enig probleem restart.
Argument van die kerel op dat ene board daar was dus dan de HDD al op toeren was, na een restart....
Ik weet niet wat er allemaal van waar is.
Alle kabeltjes zitten goed, een nieuw batterijtje is eveneens geplaatst, de CMOS is terug op default gezet voor alle zekerheid..
Iemand met tips ofzo ?
Mijn specs
AMD XP1700 1.47 ghz
mobo: AMD XP ECS K7VTA3 DDR sound onbourd)
512 mb DDR RAM
GeForce 2 MX200 32 mb
Maxtor hdd van 40 giga, 7200 rpm
behuizing: AOpen Midi KF45A 250W
Mijn PC is nu 2 jaar oud en ik gebruik hem dagelijks.
Nu heb ik reeds gedurende 2 weken problemen bij het opstarten.
Als ik hem een paar uur heb laten uitstaan en ik wil hem aanzetten hoor ik dat de HDD niet op toeren komt en krijg ik een lange piep-toon te horen.
Niet de korte "opstart" toon, maar zo'n lange aanhoudende toon van 2 seconden.
Ik heb op verschillende boards zitten lezen, onder andere dat het de voeding kan zijn die het laat afweten.
Aangezien de HDD meer energie eist tijdens het opstarten dan tijdens het gewoon draaien zou dat de oorzaak kunnen zijn.
Ik weet niet of dat waar is. Maar goed.
Feit is wel dat wanneer hij warm gedraait is en ik "start -> uitschakelen -> opnieuw opstarten" kies, hij zonder enig probleem restart.
Argument van die kerel op dat ene board daar was dus dan de HDD al op toeren was, na een restart....
Ik weet niet wat er allemaal van waar is.
Alle kabeltjes zitten goed, een nieuw batterijtje is eveneens geplaatst, de CMOS is terug op default gezet voor alle zekerheid..
Iemand met tips ofzo ?
Mijn specs
AMD XP1700 1.47 ghz
mobo: AMD XP ECS K7VTA3 DDR sound onbourd)
512 mb DDR RAM
GeForce 2 MX200 32 mb
Maxtor hdd van 40 giga, 7200 rpm
behuizing: AOpen Midi KF45A 250W
Laatst bewerkt: