Problemen bij koud opstarten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Yuna
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
:p Over die foto gesproken, stofzuig dat ding eens uit zeg met al dat stof :D

LOL.

Zeg, ik wil gerust mijn charmes gebruiken, maar ik ben wel geen meiske, he. :confused:
Ik weet het, Yuna = meisjesnaam.. Maar da's omdat ik fan ben van de Final Fantasy games.
En dat meisje in de avatar is Garnet uit FF IX.
Tot zover deze toelichting ^_^

Ik moet ook wel zeggen dat de elektriciteit hier slecht is en dat ik geen beveiligde stopkontaktendoos speciaal voor pc's heb.
Ook wordt mijn cpu en de rest van mijn pc behoorlijk warm (AMD met standaard coolertje).
Dat, samen met het grote gebruik ervan zou de aanleiding kunnen zijn tot die kapotte condensators.
Alles in mijn pc is standaard. Van de eerste voeding die ik had ging de coolerfan na een tijdje niet meer draaien.
Dan maar een nieuwe laten in stoppen die het nog steeds doet.

Stel dat ik een nieuw moederbord koop, is dat moeilijk om het zelf te monteren ?
Ik denk van niet. Het geheugen, kaarten en kabel inpluggen kan ik ook wel, maar de cpu... da's een ander paar mouwen.

Ik ga in ieder geval mijn licht eens opsteken in verschillende pc speciaalzaken. Wel jammer dat het nu net dit paasweekend is.. hopelijk vind ik morgen nog wel een winkel die open is.

Ik heb op forcom gekeken en daar zag ik een aardige mobo staan van AMD voor 71.29 euro.
De "MSI KT6V LSR KT 600" ,DDR400,Lan,Audio
En van voedingen zag ik 2 exemplaren staan
22.36 € - Voeding ATX 400W (PIV + AMD)
58.16 € - Voeding ATX 350W 350PN Ultra Silent Retail

Tips, hints ? :)
Voor mensen die van de streek zijn en een goeie winkel weten zijn... ik woon in Aalst, Oost Vlaanderen.

Geplaatst door Yuna
LOL.

Zeg, ik wil gerust mijn charmes gebruiken, maar ik ben wel geen meiske, he. :confused:

:D LOL niks is meer echt in deze virtuele wereld :p

Het is moeilijk om hier voor een goed advies te geven.

Koop je een nieuw mobo, dan komen daar ook nog extra kosten bij, te denken aan DDR-ram geheugen en een CPU.
In z'n geval zou ik persoonlijk zoeken naar een upgrade-set waar alles al bij zit, kijk eens bvb op de site van www.alternate.nl hier staat een upgrade set voor € 189,-
het is een amd 2400+ met CPU en DDR geheugen.

Een goede voeding is ook duur, zelf heb ik enermax deze koste vorig jaar al €90,-.
Maar je hebt goedkoperen die ook heel goed zijn. (enermax is een duur merk !!)

succes met de zoektocht
edit: Ik zie nu pas dat je oude mobo ook al DDR geheugen had, deze kan je dus overzetten.:o

groetjes speedtouch:

Laatst bewerkt:
Ik kan toch ook mijn AMD 1.47 ghz cpu overzetten naar dat nieuwe mobo ?
Zou het wel wat onnozel vinden om een goed werkende processor weg te moeten gooien omdat er 3 condensators lekken op een moederbord. :confused: :)

Je kan zeker de cpu overzetten, maar hou er rekening mee dat aan de onderkant heel veel pinnetjes zitten, die je niet mag buigen en deze mogen zeker niet afbreken.

Als je het nog nooit heb gedaan moet je toch zeker extra voorzichtig te werk gaan.
Let ook op bij het plaatsen, de cpu kan er maar op een manier in, kijk goed naar de schuine hoek, dat deze op de juiste mannier overeenkomt met de grondplaat.

groetjes speedtouch

Hey folks,

toch effe nog laten weten dat ik in het begin van deze maand mij een nieuw mobo heb gekocht.
Een AMD AK77-400GN boardje.
In Bitshop in Lebbeke heb ik het gekocht voor slechts 67 euro.
Heb er gelijk ook 2 extra usb poorten bij want mijn oude board had er slechts 2.

Wat me wel opviel is dat er geen kleinert coolertje op zit, maar verder is alles dik ok.
Heb zelf alles vervangen en de cpu verplaatsen was a piece of cake. Zolang je maar voorzichtig bent en goed kijkt naar de vorm hoe de pinnetjes en gaatjes is. :)

Nu alleen nog een nieuwe voeding, een goeie cooler voor de cpu (misschien een SuperSilent vulcano of hoe heet het ding) en nog een paar coolers voor en achteraan om een goeie luchtcirculatie tot stand te brengen en ik zit op rozen. :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan