problemen bij opstart computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

stijn11

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2005
Hallo,

Ik wist niet precies waar ik dit probleem moest plaatsen maar hier komt het,

ik heb een ernstig probleem met mijn computer. Ik had laatst een virus op mijn pc genaamd Funny.exe.(gekregen via MSN messenger) Ik heb mn pc laten scannen en het virus verwijderd. Ik heb mijn pc opnieuw opgestart maar ik kwam niet verder dan het inlog scherm. Wanneer ik mijn wachtwoord had ingetikt probeerde hij zich aan te melden en dat lukte maar gelijk daarna melde hij zich gelijk af. Voor mij is het een raadsel en een groot probleem want ik kan nu niet meer mijn Computer gebruiken.

Alle mogelijke oplossingen zijn welkom

Stijn

De tijd dat je dan wel bent aangemeld zou je kunnen proberen om via Start/uitvoeren--> intikken: shutdown -a ENTER ervoor te zorgen dat je computer niet opnieuw opstart.

Als dat lukt staat hier hoe je funny.exe (of de restanten ervan) kunt verwijderen.:)

Hier ook ervaring met Funny.exe .
Pc van een kennis was besmet en niet meer op te starten. Hd eruit, ingebouwd in mijn eigen zwaar beveiligde en dichtgespijkerde pc geschroefd en de hele boel laten scannen door AVG. Housecall eroverheen, Hitman Pro.... That did the trick. Hd terug in oorspronkelijke kast en ziedaar, probleeem opgelost.

De tijd dat je dan wel bent aangemeld zou je kunnen proberen om via Start/uitvoeren--> intikken: shutdown -a ENTER ervoor te zorgen dat je computer niet opnieuw opstart.

Als ik me aanmeld krijg ik in een flits mijn bureaublad te zien en wordt vervolgens gelijk weer afgemeld. Dus dat kan helaas niet.

Ik denk zelf dat ik idd de HD eruit moet halen, en in een andere pc moet stoppen. Maar ik geloof wel dat het virus niet meer in mijn Schijf bevind, kan het zijn dat er wat programma's ontbreken die voor het opstarten zorgen? En hoe krijg ik die dan terug?

Stijn

Lukt het ook niet om in Veilige modus volledig op te starten?

Ja , ik heb hem in een veiligheids modus opgestart en mijn Computer door Avg-scan laten scannen en hij vindt twee virussen: rundll32.exe >> worm/funner en Tstlb.hta (could be infected VBS/Psyme)

Ik kom trouwens nu helemaal niet meer in de veilge modus, Wat ik kan ik doen?

Stijn

rundll32.exe is als je het mij vraag een windows bestand...

Dat zou betekenen dat het virus dit vervangen heeft, en nu je hele windows installatie naar de knoppen is...

Je kan door middel van de recovery console op de CD dit bestand op een of andere manier terug zetten, maar ik heb het nooit gedaan...

Je hebt in ieder geval een ernstig probleem, maar aangezien het mij nog niet gelukt is mijn windows zo erntig om zeep (te laten) helpen, kan ik je helaas niet helpen...:confused:

Recovery Console, maar voor de exacte details...

Groeten,

René

heey allemaal

Ik heb mn pc moeten formatteren, er was geen andere mogelijkheid meer.
Het probleem is nu ten einde:) , bedankt voor al jullie reactie

Styn

Nog even een tip (maar mischien heb je dat al gedaan)

1] Je schijf partitioneren in 3 of 4 partities,

C: voor Windows
D: voor je geinstaleerde programmas
E: voor je bestanden, mailmap, swapfile
F: evt voor Mp3
(dit is mijn indeling en dat werkt goed)

2] drivers, virusscanner, firewall en evt Hitman Pro op C:

3] de boel updaten, opschonen, scannen, sweepen enz

4] een image maken met bijv Norton Ghost en deze wegschrijven op E: of F:

Wanneer je weer je pc ( C: ) moet formateren hoef je Windows niet opnieuw te instaleren maar alleen de image terug te zetten, scheelt je een uurtje of 2 aan werk.

Tot slot; hebb je net als ik een permanente verbinding? gebruik dan het Computer Idee backupprogramma. Deze zet een copy van de door jou geselecteerde bestanden automatisch op je webspace.

Handig!

Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan