Problemen bij SP 2 installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannus

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2004
Op 22/9 het ik Windows XP SP 2 geinstalleerd en prompt kon ik niet meer internetten. Heb een adsl modem met ethernetkaart. Foutmelding: IP adres werd niet meer gevonden. Van alles uitgeprobeerd (o.a. firewall uitgezet) maar niet kunnen oplossen. Maar weer naar oude versie teruggezet en het werkte gelukkig weer.

Wie heeft dezelfde ervaring en hoe opgelost ????

Kijk eens naar dit bericht en dan met name het gedeelte waarin geschreven wordt over de firewall.

Mogelijk is het een optie om eerst de externe firewall te deinstalleren om vervolgens SP2 nog eens te installeren ?

Ook waarschuwt de consumentenorganisatie dat SP2 een aantal functionaliteiten van Windows XP wijzigt. "Dit kan gevolgen hebben voor de internetverbinding. Ook de internetmodem kan niet meer goed functioneren. Verder blijkt dat ongeveer 200 programma's niet goed overweg kunnen met Service Pack 2. Na installatie zullen deze programma's niet altijd naar behoren werken."

Geplaatst door jannus
Op 22/9 het ik Windows XP SP 2 geinstalleerd en prompt kon ik niet meer internetten. Heb een adsl modem met ethernetkaart. Foutmelding: IP adres werd niet meer gevonden. Van alles uitgeprobeerd (o.a. firewall uitgezet) maar niet kunnen oplossen. Maar weer naar oude versie teruggezet en het werkte gelukkig weer.

Wie heeft dezelfde ervaring en hoe opgelost ????

Had wel enige conflicten na het installeren van SP2 ned versie, ja een tip is programma's die niet werken opnieuw installeren, dan moeten ze het doen, zoals de Norton SystemWorks 2004 b.v (nortonfirewall-norton antivirus)

De XP Firewall had ik uitgezet, maar als je via de site van norton(symantec) laat controleren, dan krijg je een foutmelding, dus XPFirewall weer ingeschakeld.(Dus 2x FireWall aan).

Ik zou willen vragen of iemand al een Update via Microsoft heeft de Sp2 dan.

Groeten,

JackIndo,

klik in het tweede bericht van dit topic op het linkje.............. ;)

Met dank voor jullie vele tips.

In de loop van oktober ga ik het e.e.a. uitproberen en zal het resultaat op deze site melden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan