• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Problemen bij verticaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

sparerib

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2009
Hallo,

Ik heb een bestand waarin ik van een tabel (tabblad) naar een output (tabblad) de cijfers moet overzetten.
Hier gebruik ik de functie verticaal zoeken voor. De formule die ik gebruik is als volgt : =ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(D4;Table_SQLOutput[[Filiaal_code2]:[Totaal]];3);0)
Echter krijg ik hetzelfde resultaat bij de 'kortere codes'.
Zo heb ik in cel D4 het cijfer 30701 staan. De formule vindt dan voor mij het getal 260
In cel D15 staat het cijfer 30702 en ook dan vindt de formule het getal 260 terwijl dit eigenlijk 94 moet zijn.
Om het wat duidelijk te maken heb ik in de bijlage een voorbeeld bestand toegevoegd. Dit is slechts een kleine selectie.
Zouden jullie mij kunnen uitleggen wat ik fout doe en waarom de formule bij 30702 niet het juiste getal vindt?
Alvast bedankt.

Bijlagen

Zet in tabblad Tabel de filiaalcode eens in kolom A.
Verticaal Zoeken zoekt altijd in de EERSTE kolom van een matrix...

Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(D15;Table_SQLOutput[[Filiaal_code2]:[Totaal]];3;0);0)

Nulletje erbij om de exacte waarde op te zoeken.

Greetz/Excelbat

Een 0 "vergeten"
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(D15;Table_SQLOutput[[Filiaal_code2]:[Totaal]];3;[COLOR="#FF0000"]0[/COLOR]);0)

Excelbat was me ietsjes voor.

Mvg
Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan