problemen binnenhalen mails en websites

Status
Niet open voor verdere reacties.

blade 34

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2004
hallo wanneer ik mijn mail wil binnenhalen krijg ik telkens de fout 0x8007007E waardoor mijn email niet binnenkomt. versturen is geen probleem. En ook wanneer er vb bij een email sites staan om naar toe te surfen en ik erop klik gebeurd er niets meer.(normaal wanneer ik op die link klik ging hij vroeger automatisch naar die site nu nietmeer dus.

Kan mij iemand helpen aub

thanks

Blade

Op die foutmelding qua nummer 0x8007007E vond ik hier het een en ander. Wat betreft je 2e probleem zou je deze oplossing kunnen proberen:
Raymond Bos zei:
1. Open Explorer (de Verkenner) en kies het menu Beeld en klik op Mapopties en vervolgens op Bestandtypes

2. Klik op URL:bestandsoverdrachtprotocol in het vak Geregistreerde bestandstypen en klik vervolgens op Bewerken. Daarna klik je onder Acties op Open en dan op Bewerken.

3. In het vak Toepassing die is gestart voor de actie wordt het pad naar je browser waarschijnlijk weergegeven met een korte bestandsnaam.

4. Mogelijk staat er zoiets als c:\progra~1\intern~1\iexplore.exe. Wijzig dit in het volgende pad: "c:\program files\internet explorer\iexplore.exe" (inclusief aanhalingstekens). Gebruik je een andere browser, voer dan het pad naar het exe-bestand van die browser.

5. Klik op OK en klik op Sluiten.

6. Herhaal stap 2 tot en met 4 voor de volgende geregistreerde bestandstypen: URL:Gopher-protocol,URL:HyperText overdrachtprotocol en URL:HyperText overdrachtprotocol met privacy.

7.Klik tot slot op Sluiten.
Ga naar Outlook Express en test een link, die zou het nu moeten doen

Met dank aan mverlaan die het vertaald heeft !!
Kijk ook hier voor meer opties.

hallo Raymond,

Ik heb beide oplossingen geprobeerd spijtig genoeg werkt geen van beide bij mij.

bedankt toch voor de moeite.

blade

Krabt achter oor, weet 't even niet als alle tips niet willen werken, iemand anders?

(eerdere bericht was mij, had alleen Raymond ge-quote)

Zou je misschien de exacte foutmelding willen posten, vaak maakt dat meer duidelijk.

Laatst bewerkt:
sorry heb nog geen tijd gehad om te antwoorden het eerste probleem heb ik kunnen oplossen door office eraf te smijten en alles hernieuw te installeren.

Nu is het nog dat 2 de probleem dat ik vb de mail dat ik van jullie forum krijg staat altijd een link bij vermeld waar je u antwoord terugvind.

Vroeger als ik dat had klikte ik op de link en hij ging onmiddelijk naar de juiste internetpagina.

Als ik nu een mail met een link krijg en ik klik erop gebeurd er niets. Dat 2 de dat je me gaf om eens te proberen heb ik gedaan helaas zonder resultaat.

groetjes,

Blade

Da's ook wat, heb deze optie nog...
gezina zei:
Anders kan je deze tip nog uitvoeren:

Bij het klikken op een link in Internet Explorer of een e-mail bericht gebeurt er niets, wordt een blanke pagina geopend of komt een melding dat er een onverwachte fout is opgetreden.

In veel gevallen kan dit probleem worden opgelost met IEFix.
Je kunt IEFix hier http://www.winxptutor.com/download/iefix.zip downloaden.
Windows 2000/XP gebruikers moeten de Windows CD in de CD-speler plaatsen.
Als je geen CD hebt en er wordt gevraagd naar de directory waar ieplore.exe gezocht moet worden kun je als pad aangeven C:\Windows\i386,C:\Windows\ServicePackFiles\i386 of C:\Windows\ServicePackFiles.

Daarna zal het herstelproces beginnen die nogal wat tijd in beslag kan nemen.
Als hij klaar is moet je windows opnieuw opstarten.

Indien het hiermee niet opgelost is kun je het proberen op te lossen door IE opnieuw te installeren.
Leg de CD van Windows in de CD-rom speler.
Ga vervolgens naar Start/Uitvoeren en type het volgende commando in (de regel kopiëren kan ook):
rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %windir%\inf\ie.inf
Klik op Ok en Internet Explorer zal opnieuw worden geïnstalleerd.

Bron: http://members.lycos.nl/fredscorner/Oplossingen.htm
En deze : http://www.fjsmjs.com/OE/nolinks.htm

voorlopig ook geprobeerd zonder resultaat.

Toch bedankt voor de moeite hé

Blade

Potjanpollewop! Heb nog wat rond gegoogled maar echte oplossingen, behalve dan die ik al gegeven heb, nog niet gevonden. Ik kan alleen maar adviseren nog eens alles na te lopen wat betreft de instellingen in Outlook qua beveiliging (te strak wellicht?) en ook of HTML staat ingesteld. Kijk eveneens de instellingen na in je antivirus+firewall.

Is dit euvel trouwens kort geleden ontstaan? Zou het te maken kunnen hebben met de patchronde van vorige maand, zie de eerste drie berichten in dit topic: Microsoft adviseert registerfix tegen patchproblemen... Iemand anders wellicht nog een briljante ingeving? :confused:

ja het is na patchtronde dat de problemen begonnen zijn. Kon ervoor zelfs niet meer gewoon opslaan maar enkele dagen nadien gaven ze nen update en dat euvel was dan verholpen maar het deze blijft.

groeten,

Blade

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan