Hallo allemaal,
Kunnen jullie mij helpen met een probleem wat bij mij al geruime tijd speelt:
Eens in de zoveel tijd, (+/- maand) werkt opeens mijn chello internet verbinding niet meer. Ik krijg een 169.254.*.* ip adres toegewezen en kom niet meer op het internet.
De eerste maanden wou het nog wel helpen door de netwerkkaart in een andere PCI slot te doen, maar nu heeft ook dat zelfs geen zin meer. Ik draai geen firewall software / nav software.
Ook met een andere computer heb ik het geprobeerd nadat de verbinding het weer eens niet deed, ook deze kreeg een 169.254.*.* ip adres toegewezen waar ik dus helemaal niks mee kan.
Nu kan dat ook weer komen dat het mac adres was geweizigd, maar ook kan ik niet naar chello.upc.nl wat in dat geval wel zou moeten kunnen om een nieuw mac adres te registreren.
De modem heb ik ook meerdere malen geprobeerd te resetten dmv het uitschakelen van de stroom, maar ook dit mocht niet helpen.
Vele malen bellen met de storingsdienst heeft ook geen nut gehad, de conclusie is volgens hun altijd dat het aan de computer ligt. Deze is ondertussen geformateerd, voorzien van een nieuwe netwerkkaart (in verschillende PCI sloten). De oude modem die erin heeft gezet is een tijd geleden ook al verwijderd toen het weer eens niet werkte.
Vele malen in dos een nieuw ip adres aanvragen mbv ipconfig /renew heeft ook geen nut gehad. Verder hebben we de kabel naar gekeken, daar blijkt niks mee aan de hand te zijn... want met een andere fabrieks UTP (straight) kabel gaf hij dezelfde problemen.
Voor mij beginnen de optie's op te raken, en zit ik dus nu ook zonder internet verbinding op de andere locatie. Heeft iemand nog enig idee wat er nog mis kan zijn???
Ligt het misschien aan de Witte Motorola modem die ik heb gekregen van chello...? Zou ik een monteur moeten vragen?? Wie kan mij hier nog mee helpen?
Alvast bedankt,
Kevinvs
Kunnen jullie mij helpen met een probleem wat bij mij al geruime tijd speelt:
Eens in de zoveel tijd, (+/- maand) werkt opeens mijn chello internet verbinding niet meer. Ik krijg een 169.254.*.* ip adres toegewezen en kom niet meer op het internet.
De eerste maanden wou het nog wel helpen door de netwerkkaart in een andere PCI slot te doen, maar nu heeft ook dat zelfs geen zin meer. Ik draai geen firewall software / nav software.
Ook met een andere computer heb ik het geprobeerd nadat de verbinding het weer eens niet deed, ook deze kreeg een 169.254.*.* ip adres toegewezen waar ik dus helemaal niks mee kan.
Nu kan dat ook weer komen dat het mac adres was geweizigd, maar ook kan ik niet naar chello.upc.nl wat in dat geval wel zou moeten kunnen om een nieuw mac adres te registreren.
De modem heb ik ook meerdere malen geprobeerd te resetten dmv het uitschakelen van de stroom, maar ook dit mocht niet helpen.
Vele malen bellen met de storingsdienst heeft ook geen nut gehad, de conclusie is volgens hun altijd dat het aan de computer ligt. Deze is ondertussen geformateerd, voorzien van een nieuwe netwerkkaart (in verschillende PCI sloten). De oude modem die erin heeft gezet is een tijd geleden ook al verwijderd toen het weer eens niet werkte.
Vele malen in dos een nieuw ip adres aanvragen mbv ipconfig /renew heeft ook geen nut gehad. Verder hebben we de kabel naar gekeken, daar blijkt niks mee aan de hand te zijn... want met een andere fabrieks UTP (straight) kabel gaf hij dezelfde problemen.
Voor mij beginnen de optie's op te raken, en zit ik dus nu ook zonder internet verbinding op de andere locatie. Heeft iemand nog enig idee wat er nog mis kan zijn???
Ligt het misschien aan de Witte Motorola modem die ik heb gekregen van chello...? Zou ik een monteur moeten vragen?? Wie kan mij hier nog mee helpen?
Alvast bedankt,
Kevinvs